Ik zoek de fam Hoffmann en de fam DavidRichard

Forum Forums Restricted content Ik zoek de fam Hoffmann en de fam DavidRichard

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #40806
    jacqueline.hoffmannJacqueline Hoffmann
    Participant

    Ik ben bezig met de stamboom van mijn ouders, Paul Anton Hoffmann en Irene DavidRichard. Met name van mijn vader heb ik weinig of bijna niets aan informatie. Ik heb al gekeken op de meest voorkomende websites maar ik kom er niet in verder. Mijn opa,Johan Frierich geboren op 25-03-1876 in Neurenberg en gestorven op 29-09-1925 te Padang weet ik niet eens hoe hij eruit ziet en waarom hij als Duitser zijnde bij de KNIL zat. Ook heb ik geen afbeelding van mijn oma Kaswani of Kasmani en geboren omstreeks 1887 in Grisee Soerabaia. Zij wordt alleen bij haar voornaam genoemd en ik heb papieren waarin zij wordt vernoemd als dochter van de heer M’bok. Zij zijn getrouwd op 22-10-1913. 9 maanden nadat mijn vader was geboren. Wie kan mij verder helpen?

    #42009
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Dit is een scan van een folio uit het archief van het Koloniaal Werfdepot Harderwijk
    Jongemannen uit heel Europa konden zich melden voor dienstneming in het leger en uitzending naar Indië.

    scan van een folio uit het archief van het Koloniaal Werfdepot Harderwijk

    #42020
    jacqueline.hoffmannJacqueline Hoffmann
    Participant

    Goedemorgenmijnheer/mevrouw Verbaarschott,

    Dank je wel voor het toezenden van de scan. Ik vind het zo fijn dat mensen de moeite willen nemen om mij te helpen bij mijn zoektocht naar mijn opa’s roots.

    #42044
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Jacqueline,
    Ken je dit document al ?
    https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief/2.10.50.02/invnr/441/file/NL-HaNA_2.10.50.02_441_0263

    #42051
    jacqueline.hoffmannJacqueline Hoffmann
    Participant

    Ja, dat document kende ik al

    #44019
    henribikhenribik
    Participant

    Veel Duitse mannen traden in dienst van het KNIL omdat ze geen werk hadden in Duitsland.
    Voor het overige vraag ik mij af wat u nog wilt weten over uw vader, u heeft zijn geboorte, trouw en overlijdensdata. U weet de namen van zijn ouders.U weet de namen van de ouders van zijn vader.
    What else.?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.