ik zoek informatie over Samuel Johannes Cornelis Dunlop

Forum Forums Restricted content ik zoek informatie over Samuel Johannes Cornelis Dunlop

Tagged: 

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #10994
    DunlopHeldine Dunlop
    Participant

    Ik ben bezig met het schrijven van een verhaal over mijn vader en heel veel info over hem heb ik al gevonden.
    Nu is er een bepaalde deel van zijn leven waar het moeilijk is iets over hem te vinden.
    Even heel kort iets over hem:
    Zijn naam is Samuel Johannes Cornelis Dunlop
    Hij werd in 1908 in Batavia geboren. Mijn vader ging rond zijn 12e jaar naar Nederland en ging daar naar de Middelbare school. Daarna ging hij studeren in Leiden. In 1941 studeerde hij af. In 1941 trouwde hij met mijn moeder Aukjen Heilke Reindersma. Zij kregen 2 zonen en eind 1945 of begin 1946 ging mijn vader alleen terug naar Indië. Mijn moeder bleef in Nederland en ging nadat het 3e kind was geboren ook naar Indië. Daar ben ik in 1947 in Soerabaja geboren.
    Eind 1949 zijn mijn ouders met het hele gezin weer naar Nederland gegaan.
    Juist over de tijd 1945/46 – 1950 zou ik graag informatie over mijn vader willen vinden. Bijvoorbeeld vragen als, Hoe is hij naar Indië gegaan, wat heeft hij daar gedaan (overigens weet ik wel dat hij zo rond mijn geboorte marine arts was), hoe zijn ze weer teruggegaan. Is er iemand die mij op weg zou kunnen helpen?

    #37856

    Een goed begin zou m.i. de informatie uit het stamboek (staat van dienst) kunnen zijn. Op de Internet site van Defensie (zie link https://www.defensie.nl/onderwerpen/militaire-geschiedenis-nimh/militaire-voorouders ) staat de informatie hoe de zgn. Staat van Dienst op te vragen is. Maar in het kort een Email sturen met een verzoek tot inzage.

    Heb zelf gecontroleerd of het aanwezig is en kwam de volgende verwijzing tegen: Naam: Dunlop S.J.C Geboortedatum: 25.12.1908 Stamboeknummer: 55302 Doos:1473 Ofwel het is aanwezig in het archief.

    In het Stamboek/staat van dienst zijn persoonlijke gegevens opgenomen en een overzicht van de militaire loopbaan. Deze informatie geeft normaal gesproken weer voldoende stof tot verder zoeken.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.