Info gezocht over ouders Amalia Melger

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Info gezocht over ouders Amalia Melger

Tagged: 

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #43599
    tim.cosTim Cos
    Participant

    Goedemiddag,

    Al een tijd ben ik op zoek naar de ouders van Amalia Melger (geb. 19-11-1888 of 1885 te Soerabaja of Blitar), maar ik kan geen documenten vinden die verband leggen tussen Amalia Melger en andere familieleden.

    Hopelijk hebben jullie tips of ideeen?

    groet, Tim

    • This topic was modified 1 year, 10 months ago by tim.cosTim Cos.
    #43951
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Hoi Tim,

    Gerrit Hendrik Cos trouwt te Soerabaja op 10 maart 1922 met Amalia Melger [bron: BS Soarabaja, huw.reg. 1922, aktenr. 62]. Wat betreft Amalia luidt de akte: “Amalia Melger, geboren te Blitar, oud 33 jaar, wonende te Soerabaja, vroeger niet gehuwd geweest, erkende dochter van Johan Eduard Melger en de Chinese vrouw Roseline, beiden overleden.”

    Volgens de concept-genealogie Melger trouwde Johan Eduard te Blitar op 16 mei 1896 met Roseline, dus Amalia (geb. Blitar 19 nov. 1888) is voor het huwelijk geboren en zal dus wel gewettigd zijn bij het huwelijk van haar ouders.

    Johan Eduard Melger (geb. Kediri 12 april 1847) werd geboren uit een verbintenis van Jacobus Lotharius Melger en de inlandse vrouw Saria. En Lotharius was de zoon van Johan Frederik Melger, die te Soerabaja omstr. 1780 werd geboren, en zijn tweede echtgenote Cornelia Helena Scheepe / Schepe / Schepen.

    Groet,
    Leo

    #44137
    henribikhenribik
    Participant

    Beste Leo Janssen, Tim Cos reageert niet, dus mogelijk is hij niet geïnteresseerd in het antwoord op zijn vraag. Maar ik wel, dankzij jouw informatie heb ik de voorouders van John Paul Frederik Leonard Melger (1874-1943) echtgenoot van Jeanette Henriette Damwijk (1879-1904) kunnen identificeren. Hij blijkt via Hugo Bruno Melger (1841-1912) een kleinzoon van de door jou genoemde Jacobus Lotharius Melger (1815-1845) te zijn. Mijn dank daarvoor.
    Apropos Hugo Bruno Melger, machinist op Suikerfabriek Pesantren bij Kediri, was een vruchtbaar man want hij verwekte tenminste 16 kinderen bij drie Indonesische dames. Zodoende kwam de familie Melger tot bloei in Insulinde.
    https://gw.geneanet.org/meijereduard?lang=nl&pz=eduard+willem&nz=meijer&p=hugo+bruno&n=melger

    #44138
    tim.cosTim Cos
    Participant

    Op een of andere manier krijg ik nu pas een melding dat er reactie op mijn vraag is gekomen. Dat ik niet geïnteresseerd zou zijn is tamelijk speculatief en niet juist.

    Leo, dank voor het uitzoeken – ik kan hiermee verder in mijn stamboom onderzoek.
    Henri, ook jij dank voor de aanvullende informatie

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.