Voor een familielid zoek ik aanvullende informatie over Josephina Koster. Zij trouwt op 24-10-1861 te Semarang Joannes Engelhardus Josephus Jansen, volgens Roosjeroos. Hij komt uit Groningen, Scharmer, gemeente Slochteren, en was als zovelen naar Indie vertrokken voor het leger in 1847. Het huwelijk moet zijn vermeld in regeringsalmanak 1863, welke niet op de sticks van IGV staat (ik heb de sticks). Geboorte of overlijden weten we ook niet van Josephina. Ze wordt bij roosjeroos nog tweemaal genoemd bij overlijden van 2 van haar zonen (die weer zijn terug te vinden in de lijsten van de Oorlogsgravenstichting).Ik vermoed ivm een dna uitslag dat hier bij Josephina een Indische link zit, misschien een niet bekende Inlandse voormoeder. Soms zie je in de almanak dat de vrouw bij het huwelijk en haar doop een Europese naam heeft aangenomen. En dat staat weer niet bij Roosjeroos genoteerd. Ik ben natuurlijk benieuwd of dat bij toeval hier ook het geval is. Als iemand wel in de teksten van de almanak van 1863 kan kijken zouden we dat erg fijn vinden. En natuurlijk, als iemand meer weet over een mogelijke achtergrond, en geboorte, van Josephina , erg welkom. Bij voorbaat hartelijk dank voor meedenken,
Monique Soetbrood Piccardt