Informatie over Carolus Simons, geb 1927 in Persmisan

Forum Forums Restricted content Informatie over Carolus Simons, geb 1927 in Persmisan

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #44343
    jeroen.jansenJeroen Jansen
    Participant

    Ik probeer de korte tijd dat mijn moeder in Indonesië was enigszins in kaart te brengen, beginnend met haar vader. Maar ik vind weinig tot geen info over haar noch over haar vader.

    Mijn moeder heet Marianneke Simons en is 26 juli 1948 geboren in Jakarta. Voordat zij in 1952 met haar ouders naar Nederland kwam (nog niet gevonden in passagierslijsten), verbleef zij enige maanden op Ifar Hollandia. Haar moeder heet Saäwi bin Elan en haar vader Carolus Laurentius Simons. Hij is geboren op 1 augustus 1927 in Permissan (Java).

    #44344
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Carolus Laurentius Simons overleed 1 december 1992 en werd begraven op begraafplaats St Petrus in Den Haag.
    Saawi Elan Bin was geboren 12 april 1905 en overleed 17 september 1991. Ook te St Petrus begraven.
    Vermoedelijk was Laurentius Carolus Simons, geboren 5 juni 1889 in Den Haag zijn vader
    En zijn Haagse ouders waren dan Carolina Engelina Christina Brom en Carolus Ludovicus Simons.
    Was de moeder van Carolus (geboren 1927) Maria Monah, geboren ca 1909, die overleed 23-09-1968 in Den Haag? Dochter van Sanmoestopo Monah en Lanem.

    Zie ook: https://www.myheritage.com/names/carolus_simons

    #44346
    jeroen.jansenJeroen Jansen
    Participant

    Dank voor je reactie! Ik besef dat ik wat specifieker moet zijn in mijn vraag. De informatie die u deelt, is mij bekend: Laurentius Simons is inderdaad mijn overgrootvader en over hem vind ik vrij veel informatie. Zijn zoon/mijn opa Carolus moet enige tijd rond 1948 in Jakarta gewoond hebben: mijn moeder is daar namelijk geboren, maar daarover vind ik tot op heden niets: geen geboortebewijs, geen adresgegevens of wat dan ook. Mijn opa zou in het Knil hebben gediend en in een Jappenkamp gezeten hebben: ook daarover vind ik geen informatie. Geen stamboek bij Bronbeek en ook niet vindbaar via SAIP….

    #44347
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    interneringskaart van je overgrootvader Simons
    https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief/2.10.50.03/invnr/450/file/NL-HaNA_2.10.50.03_450_1461s

    Je grootvader was 14 jaar in maart 1942. Misschien in een burgerkamp geweest ?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.