INN als lokkertje

Forum Forums Restricted content Algemeen INN als lokkertje

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #3905
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    https://www.google.nl/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8&q=1990001703040&oq=1990001703040&aqs=chrome..69i57.1568j0j8

    Ik klikte op een van de results en daar stond download hier de Navorscher.
    Mijn virusprogramma vertrouwde de download niet en verwijderde het.
    Klik maar niet op een downloadlink… tenzij je een goede bescherming hebt.

    #3906
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Moet het IGV-bestuur dit niet aankaarten? Sowieso is het een auteursrechtenkwestie als er echt INN wordt aangeboden.

    #3907
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    De link leidt niet naar een zoekresultaat, dus kan het niet verifiëren. Een snelle zoektocht naar de Indische Navorscher in Google geeft mij geen aanleiding om te denken dat de INN echt wordt aangeboden. Die nepsites plukken meestal gewoon willekeurige boektitels van allerlei sites en koppelen die aan een eigen bestandje met een gezellig virusje.
    Als iemand merkt dat publicaties van de IGV daadwerkelijk worden aangeboden op illegale wijze, dan ontvangen wij daarvan natuurlijk graag melding.
    Het blijft altijd belangrijk je te beseffen dat ook op het internet geldt: als het te goed lijkt om waar te zijn (gratis), niet doen. Dus: geen illegale bestanden downloaden.
    Ik raad iedereen aan om gewoon lid te worden 😉 .

    #3960
    Anonymous
    Guest

    Ik heb de link geopend op een oude laptop. Wat er gebeurt is het volgende.
    Er wordt een .rar archief gedownload. Als je dat opent, zie je allerlei programma’s die je recent hebt geopend, in een lijst verschijnen, allemaal als .rar ingepakt. Daaronder hele lijsten met de inhoud van je documents-directory. Hoe ze dat doen weet ik niet, maar het is rottigheid dus.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.