Jacobus van Kattenburg

Forum Forums Restricted content Jacobus van Kattenburg

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #44323
    andresijnesaelandresijnesael
    Participant

    Een van de voormoeders van mijn kinderen is Maria Cornelia van Kattenburg, geb. Tjipoedat 6-7-1849, overl. Batavia 21-4-1900, tr. Batavia 15-1-1868 Frans Johannes van der Linden.
    Zij is volgens de huwelijksakte een dochter van Jacobus van Kattenburg en de inlandse vrouw Rasima.

    Van vader Jacobus weet ik alleen dat hij te Soerabaja geboren is, mogelijk als zoon van een andere Jacobus van Kattenburg die (of mogelijk Jacobus jr zelf) mogelijk een zoon was van mr. Hendrik Jacob van Cattenburgh (Kattenburg), geb. Haarlem 13-6-1773, overl. Batavia 29-11-1811 en een onbekende inlandse vrouw. Hendrik was resident van Semarang en president van de Raad van Justitie in Soerabaja.
    Ik vond in de militaire stamboeken Jacobus van Kattenburg, geb. Soerabaja, die in 1825 flankeur wordt bij de infanterie en in 1826 tamboer.
    Helaas is er buiten zijn geboorteplaats Soerabaja niets vermeld over zijn ouders.

    Daarnaast gaat er in de familie Van der Linden het verhaal dat deze Jacobus gehuwd zou zijn geweest met een dochter van de sultan van Soerakarta. Hierover heb ik geen enkel bewijs kunnen vinden.

    Wie kan mij aan meer informatie helpen over deze Jacobus van Kattenburg en zijn familie?
    Alvast bedankt,

    André Sijnesael
    Spijkenisse

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.