Johanna Frederika Augustina Portier

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Johanna Frederika Augustina Portier

Tagged: 

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #42703
    andre.van den doolAndre van den Dool
    Participant

    Ik ben op zoek naar de ouders van Johanna Frederika Augustina Portier, geboren op 27-6-1834 Solo (RA 1835/187) of 17-6-1837 Solo (registratie BS), Overleden in Soerabaja op 14-5-1913.
    Zij was getrouwd met Jan Fulps Krul (13-12-1865 Grisee) en een zuster van Augustina Frederika Albertina Portier.

    #42814
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Wanneer ik kijk naar de voornamen van Johanna Frederika Augustina Portier (geb. Soerakarta 1834) en haar zuster Augustina Frederika (Albertina) Portier geb, Soerakarta 1827, valt mij op dat zij zijn vernoemd naar Frederik / Frederika en August / Augustina.

    Indien ik hiervan uit ga, dan kom ik uit bij het volgende echtpaar van wie ik het sterke vermoeden heb dat zij de ouders zijn van de hierboven genoemde vrouwen te weten:

    Fredrik Wilhelm Portier (Oost-Indisch militair), tr. Soerakarta 1825 Johanna Augustina Erzinger. RA 1826, p. 163

    Zie ook: https://gw.geneanet.org/mmeisenbacher?lang=en&iz=466&p=frederik+wilhelm&n=portier&oc=1

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    • This reply was modified 2 years, 3 months ago by robdumasRob Dumas.
    #42816
    andre.van den doolAndre van den Dool
    Participant

    Aha !
    Ik had Jan Fulps Krul ook gevonden als getuige bij het huwelijk van
    Hendrikus Frederikus Wilhelmus Portier en Tan Kiet Nio (RA 1895 / 287) en BRP 23/139.
    HFW Portier heeft dezelfde ouders en zou daarmee een broer zijn van beide dames Portier.

    André

    #42817
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Ik denk dat het echtpaar Fredrik Wilhelm Portier en Johanna Augustina Ertzinger meerdere kinderen behalve de reeds hierboven genoemde hebben gehad, zoals mogelijk o.a.:

    Margaretha Augustina Portier, geb. Soerakarta 1824
    en
    Juliana Augustina Portier, geb. Soerakarta 31 juli 1835.

    Ik denk ook dat Johanna Augustina Ertzinger, geb. Soerakarta ca. 1803, een dochter was van Jacob Ertzinger [geb. Soerakarta vóór 1800, overl. Soerakarta ca. 1842, begr. te Pasar Kliwon (Solo)] en de vrije Javaanse vrouw Singanie.(zie Bronnenpublikatie IGV 15).

    De familie Ertzinger woonde al voor 1780 in Soerakarta.

    Mvg,
    Rob

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.