JOHANNA MARIA SCHIFF

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… JOHANNA MARIA SCHIFF

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #10031
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    JOHANNA MARIA SCHIFF, geb. Klaten (Soerakarta) 9 juli 1880, tr. Klaten 15 nov. 1899 GEORGE VAN POLANEN PETEL.

    Gevraagd:
    – plaats en datum van haar overlijden
    – namen van haar ouders

    #10070
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Hi Adriaan,

    Johanna Maria Schiff en haar echtgenoot worden vermeld in het Adresboek van Ned.Indië jaar 1941. Hieruit kan je concluderen dat zij beiden zijn overleden ná 1941. Op de Passagierslijsten van repatrianten (bij IGV) wordt een mevr. J.M. Baume-Schiff, geb. 9 juli 1880, vermeld als passagier op de Johan van Oldenbarneveldt 35. Hieruit kan je concluderen dat Johanna Maria Schiff de oorlog en de bersiap had overleefd en een tweede keer is gehuwd met dhr. Baume. Zij moet in Nederland zijn overleden tussen 1965-1970. Heb je al een persoonskaart van haar aangevraagd bij het CBG ? Groeten, Rob

    #10071
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    Hallo Rob,

    Super bedankt! Ik had al wel gezocht in de Passagierslijsten, maar kennelijk niet goed!

    Groeten,

    Adriaan

    #10923
    DennisWeb master
    Participant

    Dag Adriaan,

    Johanna Maria (geb. 9 juli 1880) en Frederik Hendrik (geb. 25 jan. 1878) Schiff werden te Klaten erkend in 1881/1882 (Naamlijst 1883, 291).
    Frederik Hendrik Schiff overleed te Soerabaja op 15 nov. 1927 (zn. van Severijn Daniel Schiff en [naam moeder in de akte niet genoemd], geboren Pekalongan, 49 jaar oud, e.v. Clara Sophie Winsser). Zie roosjeroos.
    Gevoeglijk mag worden aangenomen dat Severijn Daniel Schiff ook de vader van Johanna Maria was en dat zij en Frederik Hendrik een inlandse vrouw tot moeder hebben gehad.

    Mocht je nog meer over de familie Schiff willen weten, hoor ik het wel. Over deze familie heb ik het e.e.a. verzameld.

    Hartelijke groet,
    Roel.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.