Johanna Wilhelmina van der Loo

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Johanna Wilhelmina van der Loo

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #3293
    Anonymous
    Guest

    Goedenavond,

    Wij zijn op zoek naar informatie over Johanna Wilhelmina van der Loo.

    Dochter van Hubertus van de Loo en (inlandse vrouw) Cashmina.
    Ze is geboren op 9-07-1902 Malang (Java).

    Weduw van Andreas Hendrikus van Zon;
    Gescheiden van Willem Lodewijk van den Akker.

    Wij zouden graag willen weten waar zij heeft gewoond in Indonesie en wanneer en onder welke omstandigheden zij naar Nederland is gekomen.

    Groetjes

    Rens en Tanja

    #3303
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Beste Rens en Tanja,

    Indien Johanna Wilhelmina van der Loo, geb. Malang 9 julie 1902, is overleden in Nederland na de oorlog dan kun je een persoonskaart van haar aanvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie in Den Haag, hoe je dat doet wordt uitgelegd op hun website http://www.cbg.nl

    Op haar persoonskaart staan haar persoonlijke gegevens, zoals o.a. de data van haar huwelijken, maar ook de datum en plaats van aankomst in Nederland en mogelijk ook haar laatste woonplaats in Ned.Indië/Indonesië. Wanneer je weet wanneer zij is aangekomen in Nederland dan kan je proberen in de Passagierslijsten van boten terug te vinden met welke boot zij naar Nederland was gegaan. Een link naar deze Passagierslijsten vindt je onder de rubriek Links op onze website http://www.igv.nl en als je lid bent van het IGV kun je onder de rubriek Publicaties – Digitale bronnen op deze website ook passagierslijsten vinden waarover de IGV beschikking heeft.

    Met vriendelijke groet,
    Rob

    #3308
    Anonymous
    Guest

    Iets meer relevante info zou wel handig zijn. Johanna Wilhelmina woonde vanaf 1938 in Den Haag bij Willem Lodewijk van den Akker. Daarvoor woonde ze vermoedelijk een tijdje in Amsterdam, omdat op haar gezinskaart Den Haag een scheiding vermeld staat uit 1933 Amsterdam.

    mvg-Be

    #3309
    Anonymous
    Guest

    Ik krijg nu een beter beeld. Zij is in Hilversum gehuwd met van den Akker 16-05-1928
    Gescheiden van den Akker 15-07-1933.

    De huwelijksakte vermeld de afwezigheid van haar vader (verblijfplaats onbekend). Ik denk dat je voor het tijdstip dat zij naar Nederland is gekomen naast de passagierslijsten ook moet zoeken in het bevolkingsregisters.

    Omdat we niet weten hoe lang zij bij haar vader in Nederlands Indië heeft gewoond wordt het lastig haar woonadressen/plaatsen te vinden. Rondom haar geboorte vind ik geen vermelding van een H. van der Loo in de adresboeken. Dit kan mogelijk duiden op een militaire loopbaan. Na 1916 komt wel een H. van der Loo voor tot 1926 wonend Weltevreden.

    mvg-Ben

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.