Jopie Berlijn en Piet van Dongen

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Jopie Berlijn en Piet van Dongen

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #38764
    ingevankampingevankamp
    Participant

    Mijn oom Piet van Dongen woonde vanaf circa 1925 in Soerabaja (Lemah Poetro 4a), hij was daar architect. Vanaf circa 1930 woonde hij daar samen met Jopie Berlijn, onduidelijk of ze getrouwd waren. Er woonde ook een dochter van mijn oom, naam Jossi(e), die vermoedelijk is geboren op 22-12-1931 (in Soerabaja). Het is niet bekend of Jopie Berlijn ook de moeder was en of de achternaam van deze dochter ook (Jossie) van Dongen was. Na het overlijden van mijn oom aan de Birma spoorlijn en door de oorlogsperiode is het onduidelijk gebleven wat het lot van deze dochter is. Daar gaat mijn interesse naar uit. Fijn als iemand nog iets weet over Jopie, Piet of Jossie.

    #39099
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Op de Japanse interneringskaart (dateert van ongeveer maart 1942) van Pieter van Dongen, geb. Den Haag 26 aug. 1905, staat links onderaan vermeld als contact met zijn naasten: mevr. Van Dongen-Berlijn, Kawi straat 8, Lawang (bij Malang, Oost-Java).
    Link naar het website adres van deze interneringskaart is:
    https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/index/nt00425/e6d4b494-148f-102f-a8e2-0050569c51dd

    Uit dit gegeven blijkt dat Pieter van Dongen was gehuwd met J. Berlijn. Hij was gemobiliseerd, ging in militaire dienst als Landstorm soldaat verm. eind 1941. Zijn stamboeknr. is 136805

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #39103
    ingevankampingevankamp
    Participant

    Beste Rob,

    Hartelijk dank voor je zoekwerk, alles helpt! IK ga ermee verder en hoop in elk geval nog meer te vinden over de (of hun) dochter Joss(y)ie van Dongen (vermoedelijk geboren 22-12-1931).

    Met vriendelijke groet,
    Inge van Kamp

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.