Joseph Hully (Engelsman?) en Paulina Risakotta, periode 1800-1900

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Joseph Hully (Engelsman?) en Paulina Risakotta, periode 1800-1900

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #44322

    In de online archieven/websites/etc kan ik maar weinig terugvinden over een van mijn voorvaderen Joseph Hully of zijn zoon Johannis Hully (mijn overgrootvader, getrouwd met Leonora de Kock, Ambon). De naam vind ik wel terug in Engeland, Zuid-Afrika en op de Molukken. Mijn theorie is nu dat er ooit een Engelsman naar Ned.Indie is vertrokken en daar kinderen kreeg. Gaat om de periode 1800-1900. Wie kan mij helpen met de volgende vragen:

    * Waar zou meer informatie over die reis te vinden zijn? Van Engeland naar Nederland of van Engeland naar Ned. Indië?
    * Als deze persoon in dienst is gekomen bij de VOC, in welk archief zou dat dan staan? En als hij in dienst van de Engelsen was, zijn daar dan ook archieven van?
    * Hij was getrouwd met een inlandse(?) en misschien was er sprake van erkenning. Paulina Risakotta. Tot nu toe geen registratie van kunnen vinden.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.