kinderen Nagel x Harrar

Forum Forums Restricted content Algemeen kinderen Nagel x Harrar

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #3292
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Voor opstellen van de genealogie van het Indische geslacht Nagel -afstammend van ‘Kaapsoldaat’ Johann Jacob Nagel uit Hoheneck (1749-1788)- ben ik op zoek naar de volgende informatie:

    Op 13 jan. 1821 plaatst de “Bataviasche Courant” een overlijdensadvertentie van J.J.H. Nagel waarin het overlijden op 28 dec. 1820 te Semarang wordt vermeld van zijn huisvrouw Anna Johanna Harrar “hem nalatende 3 onmondige kinderen”.

    Van deze Johan Jacob Heinrich (Hendrik) Nagel en Anna Johanna Harrar zijn mij thans twee kinderen bekend:
    1. Heinrich (Henrij) Theobald Nagel, geb. Semarang omstr. 1818.
    2. Wilhelm Maximiliaan Fredrik Nagel, geb. Semarang 4 mei 1820.

    Vraag: Wie weet wie het derde, voor dec. 1820 geboren, “onmondige” kind was ?

    #3783
    Anonymous
    Guest

    Dag Leo,

    Ik heb geen informatie maar ik ben benieuwd of je de genealogie Nagel al hebt gepubliceerd. Ik heb nl. in mijn jeugd in Semarang een Bernard Nagel gekend(hij was werknemer in het bedrijf van onze familie). Ik ben gewoon nieuwsgierig of hij mogelijk in de stamreeksen van deze familie voorkomt.

    #3784
    Anonymous
    Guest

    Hoi Carly,

    Nee, die heb ik nog nooit gepubliceerd. Hoofdzakelijk omdat hij nog bij lange na niet compleet is. En bovendien weet ik niet eens zeker of alle Indische Nagels wel afstammen van bovengenoemde Kaapsoldaat. Mogelijk waren er dus meerdere, niet aan elkaar verwante, families Nagel in Indië actief.
    De familie Nagel waarnaar ik op zoek ben, woonde hoofdzakelijk in Semarang, Salatiga en Oenarang.
    Heb overigens geen Ben Nagel in mijn gegevens.

    #3841
    DennisWeb master
    Participant

    Leo,

    De naam Nagel is een lastige omdat je gevoeglijk mag aannemen dat er verschillende famileis Nagel zijn. Ik neem aan dat je al in de onlinecatalogus van het CBG hebt gezocht. Dat levert veel treffers op, o.a. 7 verwijzingen naar lopend onderzoek. Wellicht dat contact met mede-onderzoekers je vooruit kan helpen. Er zijn ook 2 familiedossiers op de naam Nagel.
    Heb je al geïnformeerd bij de SIFA? Wellicht hebben zij iets m.b.t. jouw Nagels.

    #4836
    Anonymous
    Guest

    Hoi Leo,

    In mijn verzameling familieleden heb ik als derde kind: Carel Nagel, geboren 1820 Semarang, overleden op 3 maart 1882 Djocjakarta. Voor zover mij bekend ongehuwd.
    Neem eens contact op 06-19498747.

    Verre groet, Dave

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.