kwartierstaat Indische familie van der Brugghen

Forum Forums Restricted content Algemeen kwartierstaat Indische familie van der Brugghen

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #4209
    rweynschenkRoy Weynschenk
    Participant

    Wie kan mij helpen met het volgende,

    De kwartierstaat van de Indische familie van Wilhelmus Franciscus Adolphus van der Brugghen begint in 1838, wie de ouders zijn en wanneer hij in Indië is aangekomen is onduidelijk.

    Sommige stambomen geven aan dat de ouders van Wilhelmus Franciscus Adolphus Petrus Theodorus Jozephus van der Brugghen en Maria Eleota Regina van der Brugghen (geboren Sieperts) zijn maar ik heb daar helaas geen direct bewijs voor gevonden.

    Petrus Theodorus Jozephus van der Brugghen en Maria Eleota Regina van der Brugghen (geboren Sieperts) kan ik in `PONDES` wel vinden maar dat gaat over een familie in Doesburg

    Met vriendelijke groet,

    Roy Weynschenk

    #4210
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Wilhelmus Franciscus Adolphus van der Brugghen werd op 12 juni 1838 geboren te Vlissingen.
    Zijn vader was Petrus Theodorus Josephus van der Brugghen, toen 39 jaar en sergeant bij de 18e afd. infanterie reserve bat.
    Zijn moeder van Maria Elizabeth Sieppert, toen 35 jaar. “In de akte staat de naam van de moeder abusievelijk vermeldt als Maria Siebers oud 34 jaar . Zie aktenr. 458bis van 1909”
    Zie de akte op wiewaswie.nl

    #4211
    rweynschenkRoy Weynschenk
    Participant

    Dennis het vreemde is dat de bronnen van Pondes en de bronnenpublikaties niet overeen stemmen

    Het is volgens mij niet dezelfde zie ook bladzij 39 van
    BRONNENPUBLIKATIES van de INDISCHE GENEALOGISCHE VERENIGING DEEL 3 HET GERECONSTRUEERDE HUWELIJKSREGISTER VAN DJOKJAKARTA 1817-1905

    30.05.1862 Wilhelmus Franciscus Adolphus van der Brugghen, geb. [Djokjakarta]
    12 juni 1838, zoon van Petrus Theodorus Jozephus van der Brugghen en
    Maria Eleota Regina Sieperts; met Emelia Dom, geb. [Djokjakarta] 20 dec. 1838,
    dochter van Pieter Dom, landhuurder, en Maria Johanna Weijnschenk.
    [RA 1863, 161

    #4212
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Ik denk dat het dezelfde persoon is, maar die “[Djokjakarta]” bij de geboorte gewoon onjuist is in de Brp. Ook de schrijfwijze van de naam van de moeder wisselde kennelijk nogal (zie ook de opmerking bij de geboorteakte op wiewaswie). De ‘geboorteplaats’ staat, denk ik, ook niet voor niets tussen vierkante haken; daar is dus iets mee, waarschijnlijk was dat een onzekerheid voor de opsteller.

    #4219
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Wilhelmus Franciscus Adolphus van der Brugghen werd in Ned.Indië voor het eerst vermeld in de Almanak van Ned.Indië jaar 1863, p. 105 als te zijn ingeschreven als inwoner van Djokjakarta. Dit houdt in hij in 1862 was ingeschreven te Djokjakarta (Midden-Java). Vermoedelijk was hij in de periode 1860-1861 in Ned.Indië aangekomen.

    In de Almanak van Ned.Indië wordt in de rubriek Burgerlijke Stand, p. 16, vermeld dat hij te Djokjakarta 30 mei 1862 huwde met Emelia Dom.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.