Lambertus J.S. van Daal, begraven in 1916 te Ambarawa

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Lambertus J.S. van Daal, begraven in 1916 te Ambarawa

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #10189
    Anonymous
    Inactive

    Mijn oudoom Wilhelmus Antonius van Daal en zijn vrouw Christina Maria Johanna Charbo vertrokken op 1 oktober 1913 vanuit Nederland naar Indonesië. Daar was mijn oudoom werkzaam als onderwijzer te Klaten en Makasar. Rond 1914 werd hun oudste kind geboren, een zoon, genaamd Lambertus S.J. van Daal.
    Volgens overlevering in de familie is Lambertus op jonge leeftijd overleden aan dyfterie. Hij is in ieder geval in 1916 begraven op de begraafplaats in Ambarawa (P.C. Bloys van Treslong Prins: Genealogische en heraldische gedenkwaardigheden betreffende Europeanen op Java. Deel 3, blz. 13.)
    Latere kregen Wim van Daal en Christina Charbo nog twee dochters, Elisabeth Maria Adinda van Daal, geboren op 25 augustus 1915 te Djoeana, en Maria Christina Jacqueline van Daal, geboren op 19 april 1917 te Ambarawa.

    Weet iemand wat de volledige doopnamen zijn van Lambertus S.J. van Daal en op welke data en in welke plaatsen hij respectievelijk is geboren en overleden?

    Eric van Daal

    #10206
    cferingaCees Feringa
    Participant

    zie roosjeroos.nl

    Lambertus Jacobus Saïdjah van Daal
    Geboren Klaten 19 juni 1914

    Petrus Jacobus Saïdjah van Daal
    Overleden Ambarawa 12 december 1916

    Lambertus / Petrus een indexfout of vermeldingsfout in almanak? Wellicht eigenaar website vragen.

    Met vriendelijke groet
    Cees Feringa

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.