Leyssius , van Motman

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Leyssius , van Motman

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #4174
    Anonymous
    Guest

    Henriette Leyssius ( gehuwd met Eduard Brouwer, rubberplanter Sanna, Palembang)
    was geboren 30-09-1917 te Blitar
    Alexander Leyssius en Henriette van Motman waren haar ouders volgens de persoonskaart en zij schijnt hen niet gekend te hebben. Zelf vertelde ze niks over hen, vermoedelijk omdat ze weinig had gehoord van de familie.
    Een huwelijk tussen de ouders is niet te vinden en dat zal er wel niet geweest zijn.
    Ook de geboorte van Henriette is niet vermeld in de RA’s .
    En dan ga je denken aan een buitenechtelijk kind en de ouders gingen uit elkaar of overleden jong.
    Er was een Alexander Leyssius, maar die overleed in 1913 ( zoon van Florent Emile L. en Henrietta de Jongh)
    Deze Alexander had een zoon Florent Alexander L. in 1921 gehuwd met Louise van Blommestein.

    Er is gepubliceerd over deze families maar niks over een relatie Alexander Leyssius met Henriette van Motman.
    Weet iemand iets, een nieuwe invalshoek om te zoeken ?

    #4176
    Anonymous
    Guest

    Wat een wonderlijk verhaal;
    ik stam zelf af van de familie Leyssius;
    in mijn gegevens komen meerdere buitenechtelijke takken voor,
    maar Henriette ken ik niet.

    Alexander Leyssius had zes kinderen met de inlandse vrouw Sariwen;
    maar hij stierf al in 1913.

    Zijn zoon Florent Alexander Leyssius werd geboren op 15 augustus 1898;
    hij was gehuwd in 1921. In 1917 was hij 19 jaar oud; het zou best kunnen dat hij de vader was;
    verder zijn er geen leden met de naam Alexander.

    Misschien dat een adres Leyssius te vinden is in Blitar, in één van de jaarlijkse adresboeken van Nederlands-
    Indië; deze bevinden zich bij de koloniale collectie in Leiden, en waren tot voor kort online in te zien, nu helaas niet.

    #4177
    Anonymous
    Guest

    De familieverhalen zijn vaag en tegenstrijdig.
    Een verhaal is dat Henriette eerst opgroeide bij familie en dat een deel van die familie naar Zwitserland ging.
    Does that ring a bell ?

    #4178
    Anonymous
    Guest

    Het zouden ook de Van Motmans kunnen zijn die naar Zwitserland vertrokken; overigens gingen daar vaker mensen heen om te kuren of voor zaken. Heeft u een beeld wie Henriette van Motman is?

    Mijn betovergrootmoeder Leyssius groeide zelf op bij haar moeders familie op Sumatra, en is later met haar gezin, zonder inwonende andere familie naar Java gegaan; haar vaders familie kende zij dus niet echt.

    #4188
    DennisWeb master
    Participant

    Misschien dat contact opnemen met de Stichting Van Motman Familie Archief een oplossing kan bieden (www.familievanmotman.nl/contact.html).

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.