Louise Antoinette Seminck

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Louise Antoinette Seminck

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #4820
    mgeerathsMaureen Geeraths
    Participant

    Ik ben op zoek naar Louise Antoinette Seminck
    Ik zal u vermelden wat ik weet:
    Marie Mathilde Seminck geboren 13 juni 1905 in Soerabaja, Indie en overleden in Valkenburg op 6 september 1995. Zij was getrouwd met Hendrik Geeraths, mijn opa. Inmiddels ook overleden.
    Marie Mathilde heeft een broer Francois Seminck geboren in Kloengoen, Bali op 23 september 1908. Hij was getrouwd met Hom Prakob Phongsi (een Thaise). Overleden ?
    Zij hadden 2 kinderen:
    Frederik Seminck 28 september 1946 Soerabaja, Indie en overleden
    Louise Antoinette Seminck 25 december 1947 Soerabaja, Indie. Over haar kan ik geen informatie vinden. Als ze getrouwd is en niet haar meisjesnaam heeft behouden wordt het al een hele zoektocht om haar te vinden. Echter gezien het geboorte jaar zou zijn nog in leven kunnen zijn. We hebben het dan over een nicht van mijn vader.
    Francois (Frans) Xaveer Seminck geboren in Haaltert op 28 september 1877. Ik heb zijn geboorte registratie. Overleden op 2 augustus 1924 in Salatiga in Indie. Hij was getrouwd met een inlandse vrouw genaamd Sima.
    Francois Xaveer Seminck heeft de volgende broers en zussen:
    Jan Baptist geboren 14 juli 1873 Erembodegem. Beroep: vuurstoker Overleden:?
    Felix Seminck geboren 30 november 1874 Erembodegem. Overleden in een kamp Bangkong in Semarang in Indie en ligt op het ereveld Kalibanteng te Semarang in Indonesie.
    Maria Theresia Seminck 22 januari 1879 Erembodegem en aldaar overleden op 31 oktober 1879
    Mathildis Seminck 5 februari 1881 Erembodegem, getrouwd met Henricus Posse, overleden in 1905
    Cornelius Camille Carolus Seminck 24 mei 1884 Erembodegem, overleden ? Was getrouwd met rosalia van der Elst.
    Victor Seminck 7 november 1890 Aalst en overleden

    Misschien dat bovengenoemde namen een aanknopingspunt zijn.

    Met vriendelijke groet,
    Maureen

    #4821
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Is Francois Seminck, geboren in Kloengoen, Bali op 23 september 1908, overleden in Nederland ?

    Zo ja, dan kunt u een uittreksel van zijn persoonskaart aanvragen op de website van het CBG: http://cbg.nl/diensten/uittreksels-pkpl/

    Mogelijk staan daar ook de gegevens van zijn kinderen op.

    Succes,
    Rob Dumas

    #4826
    mgeerathsMaureen Geeraths
    Participant

    Helaas van vader, moeder en dochter geen persoonskaart aanwezig.

    #4827
    robdumasRob Dumas
    Participant

    In de gebruikelijke naslagbronnen heb ik ook geen informatie gevonden betreffende de gezochte personen.

    Is het een idee om de gevonden familiegegevens in de vorm van een stamboom Seminck hoe klein ook te publiceren op de website van My Heritage ?

    Dat kunt u doen op de website http://www.myheritage.nl en dat kan gratis.

    Het voordeel hiervan is dat overeenstemmingen (matches) tussen deze stamboom Seminck en gegevens uit stambomen van eventuele verwanten in de loop der tijd naar boven komen. Daardoor is er een kans dat met verloop van tijd toch nog informatie over de gezochte personen wordt gevonden.

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #4828
    Anonymous
    Guest

    Dag Rob,

    Myheritage heb ik al ingevuld en geen matches. Sterker nog, Seminck in Belgie weet het bestaan niet eens van de mannen die naar Indie zijn vertrokken en daar getrouwd zijn en kinderen hebben gekregen. Wat dat betreft is die zoektocht ook al voltooid via die website.

    #4830
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Dag Maureen,

    Meer dan wat je nu gedaan hebt, inclusief stamboom Seminck aangemaakt op Myheritage, kun je niet doen.
    Wat resteert is wachten tot er meer informatie naar boven komt zoals een ‘match’ met een andere stamboom.
    Met genealogisch – of stamboom onderzoek moet je geduld hebben.

    Het duurde bij mij ruim 20 jaar voor dat ik de plaats en datum van overlijden van mijn Engelse betovergrootvader in Indië wist te achterhalen.

    En van een aantal ver verwijderde bloedverwanten heb ik nog steeds weinig gegevens en wacht ik al jaren op nieuwe gegevens die vrij komen over hen.

    Weet je, ik heb ervaren dat op een bepaalde ogenblik alles in een stroomversnelling kan komen en er veel nieuwe gegevens omtrent de door jou gezochte personen als het ware naar je toekomen.

    Wie zoekt, zal vinden ! is mijn motto. En soms wanneer je niet op zoek bent naar bepaalde gegevens en met een geheel ander familieonderzoek bent, kun je opeens de gegevens tegengekomen waar je al een tijd lang naar op zoek bent in een publicatie, zoals dat mij overkwam in het geval van mijn Engelse betovergrootvader.

    Ook ik heb een Belgisch-Franse grootvader. Sinds 2 jaar geleden ben ik bezig geweest met de stamboom van de familie van mijn Belgische opa op te stellen, en in 2017 ben ik zowaar in contact gekomen met een achterkleindochter van zijn jongste broer in Frankrijk. Via haar ben er achter gekomen dat mijn opa meer broers en zusters had dan ik eerder had aangenomen. Eind 2017 heb ik de stamboom van mijn grootvader’s familie voltooid waarin ik voornamelijk de oudste generaties van de familie heb opgenomen.

    Houd goede moed ! De aanhouder wint uiteindelijk al duurt het jaren.

    Hartelijke groet,
    Rob

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.