Maria Cornelia VAN KATTENBURG

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Maria Cornelia VAN KATTENBURG

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #4650
    Anonymous
    Guest

    Frans Johannes van der Linden, geb. Malang 18-5-1877 was een zoon van Franciscus van der Linden en Maria Cornelia van Kattenburg.
    Zijn ouders tr. Batavia 15-1-1868. Franciscus van der Linden overl. Semarang 9-8-1879.
    Maria Cornelia van Kattenburg overl. Batavia 21-4-1900.

    De naam “Van Kattenburg” komt zowel in Nederland als in Nederlands-Indië vrijwel niet voor. Wel de naam Van Cattenburch en Van Cattenburg.
    In de BS van Nederlands Indië vind ik 3 andere naamdragers, waaronder Adele van Kattenburg, Margaretha Jacoba van Kattenburg en Bertha Augusta van Kattenburg
    Het viel mij op dat een J.J. van Kattenburg zich in 1898 in Soerabaja vestigt, komende uit Batavia. In alle eerdere en latere vermeldingen heet hij “J.J. van Cattenburch”.

    Wie kan mij helpen aan de mogelijke herkomst van Maria Cornelia van Kattenburg ?

    #4651
    Anonymous
    Guest

    Teneinde evt dubbel (evt overbodig) werk te voorkomen: deze vraag loopt sinds vandaag ook op stamboomforum. Zie https://www.stamboomforum.nl/subfora/127/2/60724/0/frans_johannes_van_der_linden_en_maria_cornelia_van_kattenburg

    mvg-Ben

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.