Marten Willem de Meij in Semarang

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Marten Willem de Meij in Semarang

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #4161
    Anonymous
    Guest

    hallo ,

    allereerst de beste wensen voor 2016.

    Ik ben al lange tijd op zoek naar de gegevens over de ouders van

    Marten Willem de Meij geboren 17-01-1861 in Semarang.

    Andere bekende kinderen uit dit gezin zijn:

    07-01-1861 geboorte Marten Willem de Meij te Semarang (RA1866:A38) eerste bijregister!

    Gebaseerd op het eerste bijregister zie ik de volgende personen gelijktijdig ingeschreven worden:

    05-02-1855 geboorte Elisabeth de Meij
    06-07-1857 geboorte Johannes Franciscus de Meij
    19-02-1859 geboorte Willem Charles de Meij
    07-01-1861 geboorte Marten Willem de Meij
    27-09-1862 geboorte Louisa de Meij

    allen RA1866:A38

    Mogelijk is de vader dus gehuwd tussen 1862-1865.

    Weet iemand meer details over dit gezin en kent ook de namen van de ouders of weet ik welke film nrs van de Familysearch LDS de geboorteakten staan?

    Verder is alles over dit gezin of andere de Meij personen uit Semarang welkom

    bij voorbaat dank.

    Jeanette Beckx

    #4170
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Ik denk dat de ouders van deze kinderen die vermoedelijk niet allemaal in Semarang waren geboren, de volgende personen zijn:

    Jonkheer Louis George Gijsberto Pierre de Meij van Streefkerk huwde te Modjokerto (res. Soerabaja) op 4 april 1864 met de Javaansche vrouw Senang. Bron: Naamlijst 1865, p. 13.

    #4171
    Anonymous
    Guest

    @ Rob

    Deze vraag heeft recent ook elders gelopen:

    Ik dacht dat misschien de volgende persoon de vader zou kunnen zijn, omdat na 1862 er geen kinderen meer zijn geboren. Indien de Meij van Streefkerk de vader is, is er dan een reden/wetsregel voor het achterwege laten van het tweede deel van de naam (van Streefkerk)

    Overledene: Joannes de Meij (Militair)
    Plaats (residentie,afdeling): (Semarang,Salatiga)
    Datum: 21-11-1864
    Opmerking(en):
    Bijregister:
    RA jaar/bladzij: 1866/94

    mvg-Ben

    #4172
    Anonymous
    Guest

    Ik zie dat de link in het vorige bericht is weggevallen. Hierbij nogmaals:
    https://www.stamboomforum.nl/subfora/127/2/55454/0

    mvg-Ben

    #4173
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Jonkheer Louis George Gijsberto Pierre de Meij van Streefkerk en zijn Javaanse vrouw Senang zijn niet de ouders van de hierboven genoemde kinderen.

    De zoon van deze jonkheer was: Louis Charles jhr. de Meij van Streefkerk, geb. Patjitan (res. Madioen) 31 dec. 1873 (Naamlijst 1875, p. 254)

    Hieruit zou kunnen blijken dat zijn zonen: de volledige naam ‘de Meij van Streefkerk’ meekrijgen plus de titel van jonkheer. Maar dit gaat op voor de zonen uit een wettig huwelijk van jonkheer Louis George Gijsberto Pierre de Meij van Streefkerk. Ik weet niet of dit ook geldt voor de voorkinderen die door hem mogelijk zijn erkend.

    Zopas zag ik op de website http://brigittegastelancestry.com/royal/crommelin/jeandemeydesc1754.htm dat ook zijn voorkinderen (allen dochters) de volledige naam ‘de Meij van Streefkerk’ hadden gekregen plus de titel van Jonkvrouw.

    #4175
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Beste Jeanette,

    Omdat het in RA 1866 staat heb ik gekeken in het register van natuurlijke erkende kinderen geboren te Semarang in 1865 ). Lag bij de Mormonen in Amsterdam (film 135799, item 21). Maar helaas stonden ze hier niet in. Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

    Leo Janssen

    #4230
    Anonymous
    Guest

    beste Leo,

    dank voor het opzoeken in Amsterdam.
    maar ik denk dat hij in het RA 1866 A38 staat maar in het eerste bijregister staan hij en ook de andere gezochtte personen de meij. Blijft de vraag waar is dat bijregister? is dat ook in Amsterdam te bekijken?.

    Misschien zit dat in een andere film of RA1855 t/m RA1862 zi ehun afzonderlijke geboortedata.

    Ben benieuwd :unsure:

    groetjes

    Jeanette beckx

    #4231
    Anonymous
    Guest

    @ Jeanette,

    Als je in de bovenbalk kijkt bij dit forum zie je publicaties. Kies daar Burgerlijke stand films. Dan krijg je een overzicht en vind je ook een handleiding om zelf naar filmnummers te gaan zoeken. De volgende stap is dan (indien niet aanwezig in Amsterdam) de film aan te vragen (tegen geringe kosten.

    Ik weet niet of je in de Indische besluiten mogelijk ook nog info zou kunnen vinden (Nationaal Archief).

    mvg-Ben

    #4232
    Anonymous
    Guest

    Misschien dat film 1357797 wel de gewenste informatie bevat. Een andere optie: de kinderen zullen wellicht gedoopt zijn. Weet je welk geloof de familie had?

    mvg-Ben

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.