meer informatie over erkende kinderen Butter en inlandse vrouw Samina

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… meer informatie over erkende kinderen Butter en inlandse vrouw Samina

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #44348
    Edwin_ButterEdwin Butter
    Participant

    Mijn betovergrootvader Jan Butter geboren 11-10-1842 te Westzaan is KNIL militair geweest van 13-2-1867 tot 30-03-1880 Stamboeknummer: 57895
    Op 15-4-1880 te Samarang heeft hij 3 kinderen als de zijne erkend
    05-04-1874 Butter Adriana Maria Elisabeth kind
    01-05-1875 Butter Albertina Sophie kind
    15-05-1876 Butter Anna Carolina kind
    alle 3 geboren uit de inlandse vrouw Samina die verklaard heeft met die erkenning in te stemmen.
    Op 19-4-1880 is Jan naar Nederland vertrokken. Daar is hij 10-7-1881 te Wormerveer getrouwd met Trijntje Valk. Zoon Jan Cornelis Butter geboren uit dit huwelijk was mijn overgrootvader. Ik ben erg benieuwd of er (en zo ja welke) informatie er nog te achterhalen is over de inlandse vrouw Samina en hun 3 dochters. Willy en Maarten Etmans van Roosje Roos hebben de 3 akten van de erkenningen voor mij bemachtigd via de Mormonenkerk. Aanstaande dinsdag ga ik daar zelf ook langs. Maarten Fornerod, Secretaris van de IGV adviseerde mij de USB stick aan te schaffen. Zelf had hij hier met een snelle blik gevonden: 1920, in Kleian’s adresboek, als mej. A.M.E. Butter, Empl. Hotel van Kleef te Salatiga.
    Ik heb de USB stick inmiddels in mijn bezit. Daar kan ik naast dezelfde informatie in de jaren 1903, 1904 en 1905 helaas niets meer vinden over deze 3 meisjes/ vrouwen en/of hun moeder met het doorzoeken van alle pdf’s tegelijk op Butter. Maarten Fornerod Dat suggereert dat in elk geval deze zus in de omgeving Semarang is gebleven. Misschien zijn er doop- of trouwaktes te vinden in de mormonenkerk. Heeft er in dit forum wellicht nog iemand tips voor mij? Alvast hartelijk bedankt!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.