Op zoek naar geboorteplaats/datum WILDRIK J.H.C

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Op zoek naar geboorteplaats/datum WILDRIK J.H.C

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #3668
    Anonymous
    Guest

    Goeden avond

    Ik ben op zoek naar de geboorteplaats en geboortedatum van:
    WILDRIK, Johanna Henriette Cornelia
    * ?
    oo met WIGMAN Harmen Jan op 23-01-1873 Batavia
    + 11-03-1925 Bandoeng

    Wie kan mij verder helpen?

    Dank
    Kars

    #3669
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Ik was even in de war en dacht dat H.J. Wigman was overleden in 1925; tot ik de rouwadvertentie van “H.J. Wigman Sr., oud-hortulanus” zag, die op 7 juni 1923 overleed (zie hier).
    De 11 maart 1925 te Bandoeng hoort dus bij Johanna Wildrik.
    Blijkens het bericht in Het Nieuws van den dag voor Nederlandsch-Indië van 12 maart 1925 (zie hier), werd zij “ruim 75 jaar”. Dat betekent dat zij in 1849 geboren zal zijn geweest.
    via de zoekfunctie van de RA-DVD vind ik haar zo snel niet op dit moment (later mogelijk wel, maar iemand zal mij vast voor zijn).

    #3670
    Anonymous
    Guest

    Dank voor je reactie, Dennis.

    De familieberichten had ik ook allemaal al gevonden en ben diverse Wildrik’s in Nederland tegengekomen (Ruurlo, Zutphen, Arnhem en Renkum) maar kon haar geboorteakte tot nu toe in boven genoemde plaatsen (1849/50) niet vinden.

    Een van haar kinderen is in Zutphen geboren toen zij daar met haar man voor 1 of 2 jaren verbleef:
    No 435: https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-159365-374400-41?cc=1949343
    Hier heb ik dan ook haar volledige voornaam kunnen vinden.

    Groet
    Kars

    #3671
    Anonymous
    Guest

    In de regeringsalmanak staat haar volledige naam bij het huwelijk vermeld als Johanna Henrietta Cornelia.
    Wildrik.Geen aanvullende zoekresultaten gevonden.

    Evt kun je haar huwelijksakte opzoeken via films van FS. Batavia huwelijken 1873 filmnummer 1208808 (item 13)

    mvg-Ben

    #3672
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Heb de door Ben genoemde huwelijksakte opgezocht (BS Batavia, huw.reg. 1873, aktenr. acht):

    23 jan. 1873. Harmen Jan Wigman, geboren te Zutphen (Gelderland), oud 26 jaar, assistent-hortulanus bij ‘s Lands Plantentuin te Buitenzorg, wonende te Buitenzorg, thans tijdelijk te Batavia, zoon van Roelof Wigman, bloemist, en van diens echtgenote Geziena Maria Vennekate, beiden wonende te Zutphen; met Johanna Henrietta Cornelia Wildrik, geboren te Semarang, oud 23 jaar, wonende te Buitenzorg, thans tijdelijk te Batavia, dochter van Louiza Carolina Hoogehoed en erkend door Gerrit Jan Hendrik Couleman Wildrik, beiden overleden. Getuigen: Jan Theodoor Rudolf Tausent, oud 26 jaar, derde commies bij de Algemene Rekenkamer, en Carel Lodewijk Tausent, oud 30 jaar, particulier, beiden wonende te Batavia.

    Blijkens RA 1851, 398 werd Johanna Henrietta Cornelia Wildrik op 24 okt. 1849 te Semarang geboren.

    Blijkens internet was Gerrit Jan Hendrik Couleman Wildrik de broer van de schilderes Rudolphina Swanida Wildrik (1807-1883) en daarmee de zoon van Berent Wildrik en Johanna Sara Cornelia Koyman.

    zie deze link:
    http://resources.huygens.knaw.nl/vrouwenlexicon/lemmata/data/Wildrik

    Over Louiza Carolina Hoogehoed heb ik niets kunnen vinden.

    #3673
    Anonymous
    Guest

    Beste Leo

    Mag ik je hartelijk bedanken voor je reactie! Ik ben er heel blij mee en kan nu verder gaan zoeken naar haar voorouders.

    Nogmaals mijn dank
    Karsten

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.