Op zoek naar nabestaanden van Sam Oedin

Forum Forums Restricted content Algemeen Op zoek naar nabestaanden van Sam Oedin

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #4577
    Anonymous
    Guest

    Het radioprogramma Adres Onbekend kreeg onlangs een prachtige zoektocht opgestuurd:
    Enige tijd geleden kreeg ik uit een erfenis een manuscript in handen welke was gepubliceerd door een zekere Sam Oedin.
    Sam Oedin is afkomstig uit Indonesie en is als eerste uit zijn land afgestudeerd aan de Landbouwuniversiteit te Wageningen met als afstudeerproject Tro-pische Landbouw. Oedin woonde destijds (1944) in Bennekom en heeft daar een gezin gesticht wat werd gezegend met 3 dochters.
    In 1944 werd zijn woning tijdens de luchtlandingen op de Ginkelse Heide verwoest en werd hij gerepatrieerd. Na wat omzwervingen kwam hij met z’n gezin aan in Wijster waar ze door de familie Oom Jan en Tante Geertje Venema werden opgenomen op het Landgoed “De Vossenberg”.
    Tijdens zijn verblijf in Wijster heeft hij 2 boekjes gemaakt waarin hij de belevenissen van het gezin en de op de Vossenberg verblijvende onderduikers heeft beschreven alsmede de gang van zaken tijdens de bevrijding. De tekeningen zijn gemaakt door Sam Oeding en de tekst werd verzorgd door zijn echtgenote Freddij Bertha Hammel. Volgens de gemeente Ede is de familie in 1946 vertrokken naar Indonesie.
    Sam Oedin is later benoemd tot adviseur van Soekarno en was als zodanig ook van de partij bij het onafhankelijkheidsoverleg.
    Samenstelling gezin: Sam Oedin 17-11-1911 (Bandoeng)
    Freddij Bertha Hammel 15-03-1907
    Mirjam Oedin 26-12-1941
    Sita Rehana Oedin 20-09-1944
    Mania Oedin 21-06-1946
    Doel:
    De unieke dokumenten die Sam Oedin destijds heeft getekend en geschreven, terug geven aan de familie. Deze zaak is door de vele ingekleurde, illustraties en bijborende test in dichtvorm een eigen leven gaan leiden. Waarbij ik mij wel realiseer dat de ouders vrijwel zeker niet meer in leven zijn. De geboortedata van de dochters geeft nog enige hoop op het te kunnen traceren van de familie.

    Kunnen jullie ons verder helpen: 0800 30 30 300 of zoeken@adresonbekend.nl .
    Hartelijk dank!

    #4580
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Een foto van Sam Oedin (van ‘Adres Onbekend’)

    Attachments:
    #4682
    Anonymous
    Guest

    Geachte lezer,

    Enige maanden geleden stuurde ik U een bericht over Sam Oedin die een tekening gemaakt heeft van mijn moeder 1942 op het adres De Kraats in Bennekom een boerderij waar mijn moeder geboren is.
    De tekening had ik digitaal mee verstuurd.
    Is het nog gelukt om deze tekening naar de familie te sturen?

    Vriendelijke groeten,

    Jan Wolff
    0622936209

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.