Optimaal inzetten DNA testen

Forum Forums Restricted content Indisch DNA Optimaal inzetten DNA testen

Tagged: 

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #10385
    manthonijszM. Anthonijsz
    Participant

    Hallo allemaal,
    Ik ben mij nog aan het inlezen over DNA onderzoek maar kon de nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb 3 kits besteld bij MyHeritage. Nu wil ik graag meer weten over de afkomst van mijn grootvader+, hoe kan ik de DNA testen zo optimaal mogelijk inzetten hiervoor?
    Mijn vader, zijn 2 broers en zijn zuster leven nog, zijn dat goede kandidaten of is 1 test bij mijn vader voldoende?

    #10395
    mfornerodMaarten Fornerod
    Participant

    Ja, test deze generatie alle vier. Je vader draagt namelijk maar 50% van het DNA van je grootvader, maar welke 50% is “random”. Dat wordt door de biologie zo geregeld. De broers en zus van je vader hebben ook 50% van het DNA van je grootvader, maar een andere 50% (tenzij eeneiige tweeling). De broers / zus van je vader kunnen dus andere matches hebben dan je vader. Als er nog broers/zusters van je grootvader in leven zijn moet je die eerst proberen te testen! Vriendelijke groet, Maarten Fornerod

    #10402
    manthonijszM. Anthonijsz
    Participant

    Hoi Maarten,
    Dank voor je heldere antwoord. Dan zal ik het budget dus wat moeten ophogen van de hobby om een extra test te bestellen!
    Helaas zijn er geen broers of zussen meer in leven van grootvader dus zal ik het met zijn kinderen moeten doen.

    #10932
    manthonijszM. Anthonijsz
    Participant

    En inmiddels 4 extra DNA testen besteld bij MyHeritage via de Black Friday deal voor $49,- Als je afrekent in dollars is het weer een paar Euro’s goedkoper. 4×49 USD is 178 Euro in plaats van 196 Euro… dank voor de Black Friday tip, Maarten!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.