Ouders gezocht en voorouders van Marie Satijem .

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Ouders gezocht en voorouders van Marie Satijem .

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #2979
    Anonymous
    Guest

    Hulpvraag ,is het mogelijk mij te kunnen helpen naar de ouders en voorouders,vam mijn betovergrootmoeder,tevens stammoeder:Marie Satijem,geboren Kedong Kebo Residentie Bagalen Java Nederlands Indie.

    Zij is geboren ongeveer 1831.,gehuwd met Kapitein Joannes Henricus Huijer,geboren :06-03-1831,Amsterdam.
    Beiden moeten in het huwelijk getreden in Batavia.
    Graag zou ik toch mijn Indonesische Afkomst willen weten.

    Met vriendelijke groet:Raymond Robert Huijer.

    Marie Satijem stierf in Amsterdam.

    #3275
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Raymond,

    Uit het huwelijksregister van Batavia 1873, aktenr. 39:

    4 juni 1873. Joannes Henricus Huijer, geboren te Amsterdam, oud 42 jr., gepensioneerd kapitein der infanterie, wonende te Batavia, zoon van Joannes Henricus Huijer en van diens echtgenote Clara Louisa Maria Lebregtina Horeijs, beiden overleden; met de inlandse vrouw Satijem, geboren te Kedong Kebo (Bagelen), oud naar gissing 42 jr., wonende te Batavia, dochter van ouders onbekend. Getuigen: Christiaan Gottlieb Gehne, 42 jr., gepensioneerd kapitein der infanterie, en Johannes Franciscus Ouderstijn, oud 38 jr., geëmployeerde ter Lands Drukkerij, beiden wonende te Batavia.

    Wat Satijem betreft loopt het spoor hier dus dood, wat bij Indisch genealogisch onderzoek helaas een vaak voorkomend verschijnsel is.

    #3450
    Anonymous
    Guest

    [quote=”Leo Janssen” post=478]Raymond,

    Uit het huwelijksregister van Batavia 1873, aktenr. 39:

    4 juni 1873. Joannes Henricus Huijer, geboren te Amsterdam, oud 42 jr., gepensioneerd kapitein der infanterie, wonende te Batavia, zoon van Joannes Henricus Huijer en van diens echtgenote Clara Louisa Maria Lebregtina Horeijs, beiden overleden; met de inlandse vrouw Satijem, geboren te Kedong Kebo (Bagelen), oud naar gissing 42 jr., wonende te Batavia, dochter van ouders onbekend. Getuigen: Christiaan Gottlieb Gehne, 42 jr., gepensioneerd kapitein der infanterie, en Johannes Franciscus Ouderstijn, oud 38 jr., geëmployeerde ter Lands Drukkerij, beiden wonende te Batavia.

    Wat Satijem betreft loopt het spoor hier dus dood, wat bij Indisch genealogisch onderzoek helaas een vaak voorkomend verschijnsel is.[/quote]

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.