Ouders gezocht van Fredrika Johanna van Akerlaken

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Ouders gezocht van Fredrika Johanna van Akerlaken

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #2987
    Anonymous
    Guest

    Ik ben op zoek naar informatie over de ouders van Frederika Johanna van Akerlaken geboren 27-09-1954 te Blitar, Oost Java (Indonesië).
    Haar vader bezat koffie- en theeplantages.

    #2988
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    De laatste hits die ik krijg van de RA DVD’s/Adresboeken (1941). Mogelijke (groot)ouderparen?
    * Akerlaken, J. F. van — Empl. Ond. Goeng. Blaoe — Bondowoso (Ph. Rogier)
    * Akerlaken, W. F. van — Empl. Sf …………. – Malang (H. Coppen)

    De (tot nu toe) enige Van Akerlaken in m’n naturalisatiedatabase:
    Hans Willem van Akerlaken (geb. Probolinggo 11 dec. 1931)
    Hij was een zoon van het echtpaar Van Akerlaken-Rogier, blijkens dit bericht uit het Bataviaasch nieuwsblad.
    Rogier en Van Akerlaken verloofden zich in dec. 1930, blijkens dit krantenbericht.

    Andere naturalisatie:
    Gerardus Dirk van Akerlaken (geb. Toempang 30 okt. 1900), echtgenoot van Geertruida Suzanna Walchli.

    #3258
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Door te Googelen op de naam: “Van Akerlaken”+”Java” kwam ik het volgende bericht tegen, online, in het Utrechts Nieuwsblad van 20 juni 1958, blz. 2, rubriek:

    Overleden:
    Frederik J. van Akerlaken, geh. m. F. Rogier, 56 jr., Moreelsepark 5 [Utrecht]

    Wie weet kan dit puzzelstukje van enig of groot nut zijn.

    Groet, Rob

    #3259
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Via Google vond ik de naturalisatie d.d. 20 mei 1965 van:

    Artikel 1. Het Nederlanderschap wordt bij deze verleend aan:
    1
    van Akerlaken, Gerardus Dirk, geboren te Toempang (Indonesië) 30 oktober 1900, zonder beroep, wonende te Blerick, gemeente Venlo, provincie Limburg;

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.