Overgrootouders

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #3622
    matruinM.A. Truin-Postma
    Participant

    Op 21 oktober 1901 trouwde mijn overgrootvader Gustav Julius Paul Bradwolff de “inlandsche vrouw Radina, geboorteplaats onbekend, oud naar gissing 35 jaar”. Hij wettigde daarmee zijn 5 reeds geboren dochters, zodat Radina in aanmerking kwam voor de uitkering van het “Weduwen- en Weezenfonds in Nederlandsch-Indië”. Hij overleed een week later op 28 augustus 1901 te Soerabaia. Weet dat zoeken naar mijn ‘Njaj’ praktisch onmogelijk is, dus zoek ik naar de familie Bratwolff.

    #3624
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Allereerst welkom als nieuw IGV-lid en ook welkom op dit forum!

    Misschien een begin (het is wel een heel open vraag natuurlijk ;)):
    99 krantenartikelen uit Nederlands-Indische kranten over “Bradwolff” (geen met Bratwolff)
    – G.J.P. Bradwolff zie ik vanaf 1899/1900 in de Alfabetische lijst van ambtenaren (RA 1900, p. 952 bijv.), daarom het raadplegen waard:
    G. Bradwolff in de Stamboeken van Oost-Indische ambtenaren.
    – Huwelijk Gustaaf Julius Paul Bradwolff met de Inlandsche vrouw Radina, 21 aug. 1901 te Soerabaja (RA 1903, B12).
    – Aangifte van overlijden van een Gustav Julius Paul Bradwolff, 28 aug. 1901 te Soerabaja (RA 1903, B108)
    – In 1904/1905 vinden we in het Nieuw Adresboek (RA 1905, 79): “Bradwolff, Wed. Ziekenoppasser Marine Etabl. G.J.P. – geb. Radina – Soerabaja, Peneleh”

    Tot zover eerst, anderen hebben vast nog meer ideeën.

    EDIT: Ik las niet goed, er stond in de vraag al dat ‘ie een week later overleed…excuus, aangepast.

    #3625
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Ter bevrediging van mijn nieuwsgierigheid: is deze “Soemirah”, opgenomen in mijn naturalisatiedatabase, aan wie de achternaam Bradwolff werd verleend, een bekende?
    Volgens de bijbehorende Memorie van Toelichting kwam zij in 1958 met kinderen (maar blijkbaar zonder echtgenoot) naar Nederland.

    #3627

    Volgens Roosje Roos [http://www.roosjeroos.nl] is Radina op 26 Aug. 1942 op 81 jarige leeftijd overleden in Singosari (Malang)

    mvg
    Tj

    #3628
    matruinM.A. Truin-Postma
    Participant

    Beste Dennis de Calonne,

    heel veel dank voor de info. Ik ben pas sinds kort bezig om te leren (volg een cursus) hoe je gegevens kunt opzoeken. Mag ik U misschien om raad vragen?

    Vriendelijke groet,
    Marjolijn.

    #3630
    matruinM.A. Truin-Postma
    Participant

    Beste Tj,

    bedankt voor de info. Ik ben een absolute beginner (volg nu een cursus in zoeken stamboom). Mijn goal is om familie van mijn grootmoeder Radina op te sporen.

    Vriendelijke groet,
    Marjolijn Truin.

    #3645
    DennisWeb master
    Participant

    Zie deel 8 van de Bronnenpublikaties van de Indische Genealogische Vereniging (te vinden op de dvd Bronnen voor Indische genealogisch onderzoek van de Indische Genealogische Vereniging.

    Over de familie van Radina zal niets te vinden zijn, aangezien van de inheemse bevolking geen burgerlijke stand werd bijgehouden.

    Bij het Centraal Bureau voor Genealogie geen gegevens over de familie Bradwolf[f]/Bratwolf[f] aanwezig (alleen 1 pagina familieberichten).

    Googlen op de naam Bradwolff kan wellicht een nuttig contact opleveren.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.