Regerings Almanak

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Regerings Almanak

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #3695

    Ik had altijd het idee dat de Regerings Almanak alle geboortes, huwelijken en overlijden van de Europeanen registreerde. Met uitzondering van de militairen en de inlandse bevolking. Maar ik mis het overlijden van twee voorouders. Die zijn niet in Indie geboren, maar wel gehuwd en ze hebben ook kinderen gekregen. Bruidegom: Jacob Fickel, Bruid: Maria Elisabeth Triebel,
    Plaats: Soerakarta, Datum: 08-09-1830, RA jaar/bladzij: 1831/172. Maar zowel het overlijden van Jacob Fickel alsmede het overlijden van Maria Elisabeth Triebel zijn nergens te vinden. Iemand een idee hoe dat kan? Bedankt. mvg Arthur

    #3704
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Arthur,

    Dit is i.d.d. een vervelend verschijnsel. Oorzaak kan b.v. zijn dat burgerlijke standregistraties niet altijd consequent werden ingestuurd.
    Daarnaast werden de registraties in het laatste kwartaal van jaar x doorgaans opgenomen in de almanakken/naamlijsten/adresboeken van het jaar x +2. En daarbij kon ook nog wel eens wat misgaan.
    Verder kan in zijn algemeenheid nog worden opgemerkt dat er nog wel eens Europeanen in de kampong verdwenen met als mogelijk gevolg dat de aangifte van hun overlijden achterwege bleef.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.