Regien Soerabaja

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #3469
    Anonymous
    Guest

    Ik ben op zoek naar nakomelingen van Johannes Regien die in 1944 is overleden in de Soekamiskin gevangenis in Bandoeng. Ik weet dat zijn dochter Albertine in Nederland in 2007 is overleden, zou graag in contact willen komen met haar nakomelingen

    #3470
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Rene Veldhuizen,

    Voor het beantwoorden van je vraag is het handig als we weten wat jou wel of niet bekend is over de nakomelingen van Johannes. Hij trouwde te Soerabaja in nov. 1925 met Tasmoenah, een inlandse vrouw dus (De Indische Courant van 21 nov. 1925).

    In elk geval kun je bij het Centraal Bureau voor Genealogie in Den Haag fotocopieën bestellen van de persoonskaarten op de naam Regien. Brengt enige kosten met zich mee, maar dan heb je wel allerlei relevante informatie in een keer.

    Verder kun je bij het CBG op de familienaam Regien informatie aanvragen uit het “Oud-paspoortarchief”. Zijn eveneens kosten aan verbonden, maar ook die bron kan heel nuttige informatie opleveren.

    Via de website van het CBG kun je nog even kijken in de collectie familieadvertenties.

    Heb je er aan gedacht op de naam Regien te zoeken in telefoonboek.nl? Je kunt de gevonden personen natuurlijk ook gewoon bellen met de vraag of zij familie zijn van “jouw” Johannes. Mijn ervaring is dat men doorgaans vriendelijk en positief reageert.

    Succes met je speurtocht.

    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve.

    #3642
    Anonymous
    Guest

    Hallo Meneer Veldhuizen.

    Ik kan wel informatie geven over de familie Regien uit Soerabaja.
    Kunt u mij vertellen, wat de reden is van uw zoektocht? Kende u de familie?

    Met hartelijke groet.
    Jossy Stekkinger.

    #3763
    Anonymous
    Guest

    Dank je wel Roel….telefoonboek.nl geeft helaas geen soelaas…….

    #3764
    Anonymous
    Guest

    Hallo Jossy,
    Ben in contact met Lydia Stekkinger – zij heeft me al geweldig op weg geholpen, vooral met informatie over Albertine Regien, de dochter van Johannes. Ik hoop nog steeds informatie te krijgen over eventuele kinderen van haar broer Benny Johan en zus Anne…..

    #3765
    Anonymous
    Guest

    Ah Jossy, ik zie net dat Lydia jouw dochter is en dat jij Albertine heel goed hebt gekend. Weet jij misschien of Albertine het ooit heeft gehad over haar broer en zus of heb je die zelf gekend of ken je ze? Ik zou zo graag met hen of nazaten van hen in contact komen en de hele genealogische geschiedenis van de familie Regien met hen willen delen….
    Hartelijke groet, René (mijn moder was Janssina Regien)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.