Richardson Davies / Severijns

Forum Forums Restricted content Richardson Davies / Severijns

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #9984
    rseverijnsrseverijns
    Participant

    In “De Indische Navorscher” van 2014 staat een artikel over de familie Richardson Davies. Onze familie Severijns is daaraan gerelateerd. Deze publicatie is echter niet verkrijgbaar via de Webwinkel Graag zou ik weten of dat jaarboek alsnog digitaal of gedrukt beschikbaar komt of hoe ik het anders kan verkrijgen.

    Alvast dank voor de informatie.

    Ruud Severijns

    #9988
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Ruud,
    Ik heb net gekeken in de webshop en het leek me dat INN 2014 wel digitaal te kopen en te downloaden is
    Als er staat ” artikelnummer niet beschikbaar” dan heeft de software het over een echte nummering, niet het artikel zelf. (begreep ik)
    Mail naar : secretaris@igv.nl voor meer uitleg

    #36986

    De INN 2014 is als boek te verkrijgen en staat op de USB stick en is digitaal te verkrijgen.
    Groet
    Arthur

    • This reply was modified 3 years, 11 months ago by afickelArthur Fickel.
    #36988
    rseverijnsrseverijns
    Participant

    Dank voor het bericht. Het boek is inmiddels in mijn bezit.
    Met vriendelijke groet
    Ruud Severijns

    #36990

    Mooi zo. Heeft u familie in Almelo met de naam Severijns? mvgt Arthur

    #36992
    rseverijnsrseverijns
    Participant

    Zover ik weet heb ik daar geen directe familie. Wel ben ik nog op zoek naar de geboorteplaats van een van mijn voorvaders. Het gaat om Jan Hendrik Severin. Eerst stond er Peereboom maar later heeft de priester in Eindhoven die naam doorgehaald en Severin geschreven. In latere documenten is dat Severijns geworden. Volgens zijn trouwregistratie in 1777 is hij in Hochsted geboren met de aantekening : “zeeven uuren van Den Ham”. Zeven uren lopen is met een gemiddelde van 5 kilometer wandelen destijds ongeveer 35 kilometer. Den Ham is een dorp in Twente dus niet al te ver van Almelo. Of hij daar ook vandaan komt is dus de vraag. Wellicht weet u meer.

    #37112

    Helaas kan ik u niet verder helpen met uw voorouders in en rond Twente. groet Arthur

    #43584
    henribikhenribik
    Participant

    Op 37 km van Den Ham in Overijssel ligt de Duitse plaats Hoogstede in het graafschap Bentheim, wellicht werd hij daar geboren.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.