RK weeshuis semarang

Forum Forums Restricted content RK weeshuis semarang

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    jgsjgs
    Participant

Bestaan er lijsten met namen van de kinderen die opgenomen zinin het RK weeshuis in Semarang?

rvdwalR. van der Wal
    Participant

Bij mijn weten zijn er geen lijsten in Nederland beschikbaar, maar de eerstvolgende keer ?, als ik in de R.K st Joseph in Semarang ben . loop ik wel even naar de overkant om die vraag te stellen. Of er huberhaupt nog een archief is. Ik weet wel het jongensweeshuis op Bangkong had wel schriftjes met namen, maar dat kunnen ook namen uit de oorlog aijn geweest Bangkong was toen een jongens/mannen kamp van de japanners.
    Ron

jgsjgs
    Participant

Zeer Geachte Heer van der Wal, Beste Ron,

Zeer veel dank voor de reactie. Het gaat mij om het volgende. Roelof van Mourik (geb. Veghel 11-10-1841 overl. Padang, 13-04-1886 ) had een relatie met SOELIMA, geb. te Sragen (Tengklik) Uit deze relatie zijn twee kinderen geboren

1.Anna Elisabeth, geb. Tengklik, Soerakarta (NI) 03-10-1877 overl. Malang 23-10-1941
    2.Florus geb. Tengklik, Soerakarta 23-12-1875 overl. Soerabaja 00-00-1950

Florus is in 1877, twee jaar na zijn geboorte erkend en Anna Elisabeth pas in 1886, toen ze negen was.

Ik vermoed dat van Mourik zijn beide voorkinderen in een weeshuis in Semarang heeft ondergebracht en omdat hij katholiek was, ligt het voor de hand dat dat een katholiek weeshuis is. Ik hoop dat er van beide kinderen schriftelijke sporen te vinden zijn in Semarang en ben u zeer dankbaar dat u de moeite wilt doen om te kijken of dit lukt.

met dank en hartelijke groet,

Jan Gijs Schouten

rvdwalR. van der Wal
    Participant

Geachte heer Schouten, ik hoefde niet naar de overkant van de straat te lopen. beide personen hebben hu sporen achtergelaten in Semarang,

Florus Augustus van Mourik huwde:
    1) Sophia Hendrika Louisa Verstegen, uit dit huwelijk twee kinderen, Gerardus Roelof Adriaan en Ferdinand Johannes Albert, huwde Dorothea Emelie van Hiert (Huwelijksacte en geboorteactes via de LDS)
    2) Lucie Alette Minderman, uit dit huwelijk, Ida Albertina , Flora Petronella Aletta.

Anna Elisabeth van Mourik, huwde Nicolaas Christoffel de Moet.Uit dit huwelijk Marie Elisabeth

met vriendelijke groet,

R van der Wal

pmiebiesPeter Miebies
    Participant

Ik heb me recent door een inwoner van Semarang laten vertellen dat het archief van het RK Weeshuis bij een overstroming in februari van dit jaar verloren is gegaan. Of de bewuste naamlijsten deel van dat archief uit hebben gemaakt, is mij niet bekend.
    Mvg,
    Peter Miebies

rvdwalR. van der Wal
    Participant

Dat klopt, ja. Eris in februari een overstroming geweest die het nodige heeft vernield. Wat er precies vernield is, buiten het meubilair, aan archieven is mij niet bekend.
    Mvg
    Ron van der Wal

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.