Ros-Dietz

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #3711
    Anonymous
    Guest

    Ben op zoek naar nadere gegevens over A. Ros-Dietz Ned-Indie, ouders en gezin, vermeldt in overlijdens advertentie van Anna Hendrika Dorlas uit 1943. In dezelfde overlijdensadvertentie wordt ook genoemd J. Dietz-Goudswaard en kleinkinderen. Ben ook opzoek naar nadere informatie over de kleinkinderen.

    #3712
    DennisWeb master
    Participant

    J.A.C. Dietz-Dijkhuizen, overl. Den Haag 23 april 1964. Op haar persoonskaart (aan te vragen bij het CBG) staat hoe haar echtgenoot C.B.H. (verm. geboren rond 1890) precies heet (verm. Constant Berend Henri). Van hem persoonskaart aanvragen. Wellicht staan op zijn persoonskaart hun kinderen (kunnen ook op haar persoonskaart staan).

    A.G. (Anna Geertruida?) Dietz, tr. J.C. Ros, hoofdonderwijzer MULO, 1941 te Medan = verm. Johannes Cornelis Ros, geb. Den Haag 14 april 1894, overl. bij torpedering van het Japans krijgesgevangenentransportschip “Junyo Maru” 18 sept. 1944. Kinderen?
    Indien zij in Nederland is overleden na 1939 is er een persoonskaart van haar (aanvragen bij CBG). Wellicht dat op haar persoonskaart kinderen staan vermeld.

    Bernard Gerrit George Dietz, geb. Zutphen 16 nov. 1891, overl. bij de torpedering van het Japans krijgsgevangenentransportschip “Junyo Maru” 18 sept. 1944, tr. Voorburg 15 juli 1919 Johanna Frederika Goudswaard, geb. Den Haag 19 okt. 1897, overl. Batavia, Japans burgerkamp Tjideng 11 aug. 1945.
    Mogelijk hun zoon (of er meer kinderen waren, weet ik niet):
    Bernard Johan Dietz, geb. Pasoeroean 10 okt. 1920 [als hij in Nederland na 1939 is overleden, is er een persoonskaart van hem, aan te vragen bij CBG).

    #3714
    Anonymous
    Guest

    Zeer bedankt voor deze informatie. Zal bij verder geen ‘gehoor’ de optie van de persoonskaart(en) volgen. Had bij mijn vraag moeten meegeven dat de gevens Goudswaard mij bekend zijn.
    De genealogie van mijn vrouwskant kent echter ook de naam Ros.
    F.T.M. Hamers (1875- ca 1931) x (1901 Padang Padjang) H.E. Ros (1882- ca 1934). Zocht naar een mogelijke aansluiting.
    Ik heb in contact proberen te komen met de schrijver van het stuk over Dietz-Goudswaard via de erebegraafplaatsen stichting. Zo ver zonder succes.
    Nogmaals, zeer bedankt voor aanvullingen.

    #3715
    Anonymous
    Guest

    Johannes Cornelis Ros is geboren 14-04-1894 te Scheveningen.
    Hij was de zoon van Arie Ros en Agneta Kohnhorst (hun huwelijk 29-05-1890 Amsterdam)

    mvg-Ben

    #3716
    Anonymous
    Guest

    Ben, bedankt. Het zal inderdaad haast onmogelijk worden om een typische Scheveningse familie (Ros-Lap) aan een Maastrichtse familie te koppelen. MvG, Breurkes

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.