schulz familie

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #4534
    Anonymous
    Guest

    Ik ben al een tijdje aan het proberen om de familie van mijn man uit te werken in een stamboom maar het wil niet vlotten. Er is zowiezo weinig informatie over de familie vanuit de familie, die nog in leven is.
    Hoop dat ik op dit forum toch mensen tegen kom, die wel wat meer over de familie Schulz weten.
    Ik zal even hier opgeven wat ik wel weet.

    Ik weet de opa van mijn man, zijn naam is Gustav Otto Herman Schulz en is geboren 11-6-1913 in Soerakarta.
    Hij had nog twee broers, nl Otto Gustav Herman Schulz geboren 6-8-1907 in Ambon en Herman Gustav Otto Schulz geboren 27-11-1904 in Magelang en overleden 20-4-1978 te Den Haag.
    Ik heb als ouders van deze drie broers staan dat dit M.J. Otto Schulz en Doortje zijn. Doortje zou in 1965 overleden zijn.

    Dit is helaas alle informatie, die ik heb. Hoop hier op het forum weer meer te weten te komen over deze familie.
    Hoor graag van jullie

    #4535
    Anonymous
    Guest

    Wellicht bekend begraafplaats Baarn
    O.G.H. SCHULZ 06-08-1907 26-06-1988 80 MONTEIRO
    D. MONTEIRO 06-04-1917 14-03-2001 83 SCHULZ

    Doortje heet D.E. Jochems volgens de krijgsgevangenkaart van een van de zoons. Deze info is jou bekend uit de vraag bij Java post in oktober 2016. Ik kan in Ned Indie geen huwelijk van het ouderpaar vinden. Ook geen naturalisaties van de Schulz vader en zoons.

    mvg-Ben

    #4537
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Van de hierboven genoemde 3 broers Schulz die in Nederland zijn overleden na 1945 kunnen uittreksels van persoonskaarten worden aangevraagd bij het Centraal Bureau voor Genealogie dat nu heet Centrum voor Familiegeschiedenis via de volgende link: http://cbg.nl/diensten/uittreksels-pkpl/

    In de bijlagen heb ik aan dit bericht toegevoegd de scans van de Japanse interneringskaarten van O.H.G. Schulz en H.G.O. Schulz. Op de interneringskaart van de laatstgenoemde staat als vader vermeld ‘Otto’ en als moeder ‘Doortje’.

    Wellicht kun je een uittreksel van de persoonskaart van ‘Doortje’, overleden in 1965, en/of van D.E. Jochems, overleden in 1965, aanvragen bij het CBG.

    Groet, Rob

    #4538
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Van de hierboven genoemde 3 broers Schulz die in Nederland zijn overleden na 1945 kunnen uittreksels van persoonskaarten worden aangevraagd bij het Centraal Bureau voor Genealogie dat nu heet Centrum voor Familiegeschiedenis via de volgende link: http://cbg.nl/diensten/uittreksels-pkpl/

    In de bijlagen heb ik aan dit bericht toegevoegd de scans van de Japanse interneringskaarten van O.H.G. Schulz en H.G.O. Schulz. Op de interneringskaart van de laatstgenoemde staat als vader vermeld ‘Otto’ en als moeder ‘Doortje’.

    Wellicht kun je een uittreksel van de persoonskaart van ‘Doortje’, overleden in 1965, en/of van D.E. Jochems, overleden in 1965, aanvragen bij het CBG.

    Groet, Rob

    #4539
    Anonymous
    Guest

    Er is een soortgelijke vraag gesteld in oktober jl opJavapost. Helaas voor vraagstelster hier nog geen additionele informatie t.o.v. de antwoorden aldaar gegeven. De persoonskaart lijkt inderdaad de beste optie.

    mvg-Ben

    #4554
    Anonymous
    Guest

    bedankt voor je reactie. Baarn niet bekend maar ik ga ze noteren, bedankt. Kan me wellicht verder helpen

    #4555
    Anonymous
    Guest

    bedankt voor de link. De kaarten waren mij bekend via java post inderdaad, die post daar had ik ook geplaatst. Maar wil zo graag nog meer over de familie te weten komen. Die kaarten aanvragen, goed idee, ga ik proberen.

    #4591
    hoomenH.W.G. Oomen
    Participant

    In de Monteiro familie kom ik Otto Gustav Hermann Schulz tegen, getrouwd met Daisy Monteiro.
    Otto is geboren op 06-08-1907 te Ambon, en overleden op 14-03-2001 te Utrecht.
    Daisy is geboren op 06-04-1917 te Medan, en overleden op 14-03-2001 te Utrecht.
    Zij zijn getrouwd op 16-10-1948 te Medan.
    Van Otto heb ik geen ouders gevonden, misschien dat iemand die weet?

    #4593
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant
    #4616
    Anonymous
    Guest

    Bedankt voor de informatie. Ik ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De ouders van otto zijn mij bekend, hun namen zijn max gustaaf ( kan ook gustave zijn) otto schulz en Doortje Elisabeth jochems.
    Deze max komt uit duitsland en van doortje kan ik niets vinden wat haar afstamming is.
    Nu weer verder op zoek dus in de hoop meer en meer te weten over de familie

    #4655
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    (antwoord namens Peter Christiaans)
    Naast de drie zoons die min of meer dezelfde voornamen hadden, kreeg het echtpaar Schulz – Jogchems nog een zoon: Hugo Carl August Schulz, geb. Soerakarta 3 maart 1918. Ook hij is na de oorlog naar Nederland gekomen.
    Max Gustave Otto Schulz, geb. Colberg (Pruisen) 4 sept. 1871, adjudant-onderofficier, overl. Magelang 2 juli 1922, tr. Makassar 14 okt. 1903 Doortje Elisabeth J o g c h e m s, geb. Makassar 6 aug. 1886, overl. Padang 1965, dr. van Pieter Josephus Jogchems en Amalia Bookelman.
    De ouders en de volledige militaire staat van dienst van Max is te vinden bij het Nationaal Archief.

    Succes, Peter

    #4664
    Anonymous
    Guest

    Bedankt Leo, ik ben weer een stapje verder. Weet jij toevallig ook of er nog een zus was ( scheidegger – schulz )? Ik ga ook zeker even in het nationaal archief kijken. Hoop dat ik met deze info nog verder kan komen in mijn zoektocht.

    Gr. Diny

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.