Sergeant J. Harmusial

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Sergeant J. Harmusial

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #2924
    Anonymous
    Guest

    Ik zoek verdere gegevens over Sergeant J. Harmusial. Hij schijnt te Solo de Militaire Willemsorde der 4e klas onderscheiding te hebben gekregen voor verrichte krijgsdaden. Hij diende bij de Brigade Marechaussee.

    #2925
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant
    #2930
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Voor onderzoek naar Molukse verwanten die o.a. in het KNIL hebben gezeten, raad ik de genealogische onderzoeksgids “Silsilah Maluku”(“Molukse Stamboom”), geschreven door Ron Habiboe, uitgave in 2007 van het Centraal Bureau voor Genealogie te Den Haag: deel 1 De Molukken in de serie Voorouders van Verre.
    Dit boek is in te zien in de leeszaal van het Centraal Bureau voor Genealogie te Den Haag en is bij de receptie te koop.

    #2932
    Anonymous
    Guest

    Fantastisch. Een stukje geschiedenis over Jacob Harmusial en zijn vermeldng va de MWO 4e klasse.
    Heel hartelijk bedankt hoor.

    #4348
    Anonymous
    Guest

    In het onlangs verschenen boek van Rogier Rijpkema en Jaap Cupedrus, 1815-2015 Militaire Willems-Orde : 200 jaar moed, beleid en trouw (2015), blz. 659:
    KB 24 mei 1897 nr. 59:
    Jacob Harmusial, geb. Hoetoemoeri (Ambon), zoon van Moses Harmusial en Boronessa Tehupeiorij, overl. Anoek Galong (?) 29 mei 1936.
    PAC

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.