Simon Anthonijsz

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #8909
    DeKeetDeKeet
    Participant

    Ik ben op zoek naar de gegevens van de ouders van Simon Anthonijsz. Simon werd geboren op 06 november 1884 (volgens de Indische Almanak) te Pekalongan, ik heb echter ook bronnen waarop 1886 staat. In 1911 trouwde hij te Semarang met Henriette S.J. Goddaeus , circa of voor 1931 zijn zij gescheiden. De naam Anthonijsz komt veelvuldig voor in Pekalongan, een koppeling naar zijn ouders heb ik echter nooit gevonden. Van zijn kinderen is niemand meer in leven. Ik weet ook niet waar/wanneer Simon is overleden.

    Wie kan mij helpen.

    • This topic was modified 5 years, 6 months ago by DeKeetDeKeet.
    #10076
    YvonneYvonne
    Participant

    Beste De Keet,

    Ik ben een nazaat van Simon. Mijn vader was een van zijn zonen.
    De vader van Simon was Karel Anthonijsz, getrouwd met de inlandse Wasmi.

    Gr.

    #10081
    DeKeetDeKeet
    Participant

    Beste Yvonne, geweldig, dank voor je antwoord. Ik had deze vraag uitstaan voor Nina Anthonijsz, zij is de dochter van zoon Taco Anthonijsz, Taco een zoon van Simon en dus jouw oom. Nina zou dan je nicht moeten zijn.

    Nina weet helemaal niets van haar voorouders, daar werd haar niets over verteld, geen idee waarom niet.

    Na e.e.a. aan zoekwerk weten we dat de kinderen van Simon zijn: Max, geen idee of hij nog leeft, Frits overleden, Nico overleden, Frieda overleden, Taco overleden.

    Weet jij nog meer over Simon , Karel en wellicht anderen ? Oudere generaties ?

    Op Roosjeroos.nl vond ik Karel Anthonijsz geb 01 aug 1859 te Bandjanegara (Banjoemas), is dat dezelfde Karel

    Eventueel kunnen we wel via privé mails corresponderen.

    Groeten Hans

    Wat

    #10082
    YvonneYvonne
    Participant

    Beste Hans,

    Laten we verder via privé e-mail corresponderen.
    Stuur even een e-mail naar mobileanonymous1@gmail.com.
    Dan antwoord ik je verder.

    gr. Yvonne

    #10083
    DeKeetDeKeet
    Participant

    Al gestuurd, grtz hans

    #37241

    Het antwoord op de laatste vraag? Simon Anthonijsz/Anthonysz is 13 maart 1939 overleden op de leeftijd van 54 jaar te Semarang. Daarnaast om precies te zijn: Het huwelijk van Simon Anthonijsz/Anthonijs met Henriette Sophie Jeanne Goddeaus/Goddaens te Semarang was op 25 oktober 1911. Deze data is beide te vinden in het krantenarchief Delpher let hierbij op de verschillende spellingswijze van beide achternamen.

    Overigens is Nina (Anthonijsz) (al) op de hoogte gesteld van het bovengenoemde!

    Met vriendelijke groet,
    Walter

    #38375
    DeKeetDeKeet
    Participant

    Walter bedankt.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.