Stamboeken van Marine-officieren digitaal beschikbaar

Forum Forums Restricted content Algemeen Stamboeken van Marine-officieren digitaal beschikbaar

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #4803
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    Wellicht al bekend maar voor de zekerheid meld ik het toch maar: de stamboeken van Marine-officieren 1868-1940 (ruim 4000 stuks) zijn nu digitaal beschikbaar op de site van het Nationaal Archief. Ik kwam hier een tijdje geleden achter vanwege mijn onderzoek naar luitenant-ter-zee C.A.J. van Well Groeneveld (geb. Meester Cornelis 12-5-1906, over. Soerabaja 4-3-1942).

    De stamboeken zijn te vinden via deze index: http://www.gahetna.nl/collectie/index/nt00293 Als je de naam ingevuld hebt moet je een aantal keren doorklikken, maar op een gegeven moment kom je bij een scherm waar je kan kiezen ‘Alle scans’. Dit zijn er 228. Het stamboek van Van Well Groeneveld heeft als folionummer 1914. Het vinden van dit nummer gaat helaas niet zo gemakkelijk, je moet dan gewoon een aantal scans openen tot je bij het goede bent. Let op: het stamboek is doorgaans verdeeld over drie scans.

    Voor de liefhebbers: mijn artikel over C.A.J. van Well Groeneveld is gepubliceerd in Genealogisch Erfgoed Magazine (nr. 3, aug. 2017) en in Decorare (nr. 38, december 2017).

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.