Ten Cate-Brinkman

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Ten Cate-Brinkman

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #4180
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Beste mensen,

    In de kwartierstaat van onze kinderen komt Christine ten Cate voor, geboren op 4.4.1876 in Tegal. Volgens de naamlijst 1877 van de Regeringsalmanak woonde toen Johan Frederik ten Cate in Tegal. Een van de redenen waarom ik haar als dochter aan hem en zijn echtgenote Agraphina Margaretha Charlotte Brinkman heb verbonden.

    Christine ten Cate trouwt op 18.08.1894 in Ngawi met de Belg Ernest Joseph Ghislain Biver, uit welk huwelijk 7 kinderen. Van het jongste kind uit dit huwelijk betwist E.J.G. Biver het vaderschap. Het huwelijk loopt op een scheiding uit. In tegenstelling tot de 1e 6 kinderen, die allen Franstalige namen uit de Biver-familie dragen, heeft deze zoon de namen Johan Frederik meegekregen. Vernoemt ze daarmee haar vader?

    Ik zou graag wat meer zekerheid hebben over de voorouders van Christine ten Cate. Is er iemand die zich ook met de familie Ten Cate bezighoudt en mij hiermee verder kan helpen?

    Met vriendelijke groeten,
    Nanny Verheijen

    #4187
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Nanny,
    misschien dat een bezoek aan deze website wat oplevert: http://hans.is-s.info/genweb/pagina1.html
    Vriendelijke groet,
    Roel de Neve.

    #4193
    Anonymous
    Guest

    Beste Roel,

    dankjewel voor de tip. Met Hans ten Cate ben ik in correspondentie over Johan Frederik ten Cate, over met wie hij trouwt en of Christine ten Cate wel zijn dochter is. We komen er niet uit, vandaar de vraag hier.

    Met vriendelijke groet,
    Nanny

    #4194
    DennisWeb master
    Participant

    Beste Nanny,

    Misschien vertel ik je niets nieuws, maar als zij na 1949 naar Nederland is gekomen, zijn er van haar gegevens aanwezig in het Oud-Paspoortarchief van de Nederlandse ambassade te Djakarta. Die kun je bij het Centraal Bureau voor Genealogie opvragen. En als zij in Nederland is overleden, berust er van haar bij het CBG ook een persoonskaart. Is eveneens op te vragen.

    Vriendelijke groet,
    Roel.

    #4221
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Dankjewel Roel voor deze suggestie. Helaas is zij in 1942 in Malang overleden, dus de mogelijkheid van een persoonskaart is er niet.

    Met vriendelijke groet,
    Nanny

    #4223
    Anonymous
    Guest

    Zij is in Malang overleden (1942). Je zou kunnen overwegen een film van FS te raadplegen. Filmnummer 135751.

    Vermoedelijk reeds aanwezig bij familycentrum van de Mormonen in Amsterdam (Zaaiersweg). Te bezoeken op dinsdagmiddagen.

    mvg-Ben

    #4225
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Beste Ben,

    dank je wel voor deze tip! Dat ga ik proberen.

    Met vriendelijke groet,
    Nanny

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.