Tjepoe (Cepu)

Tagged: 

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #44156
    Anonymous
    Inactive

    Ik zou graag willen weten onder welke plaats ik bij de LDS geboortes in 1919 in Tjepoe (Cepu) kan terugvinden

    #44336
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Tjepoe bevindt zich in de plaats Blora (Midden-Java). Dus probeer te zoeken onder de plaats Blora.

    Mvg,
    Rob Dumas

    #44353
    albertIGVAlbert Hazelzet
    Participant

    Beste Rob,
    Bedankt voor je antwoord.
    Wellicht dat anderen onderstaande ook kunnen beantwoorden?
    Elders wordt op deze site vermeld (het Personeelsstatuut 1965) dat de burgerlijke stand van Blora (Oost Java) verloren is gegaan. Ik kan alleen een Blora in Midden Java vinden. Een Blora op Oost Java kan ik niet vinden.
    Was het wellicht (en hopelijk) gebruikelijk dat er kopieën van de BS naar bv Soerabaja of Semarang werden gestuurd en dat deze daar nog zouden moeten zijn?
    Het gezin Vinju-ter Beeke woonde tijdens de gezochte geboorte op 24 januari 1919 in Bodjonegoro (Oost Java), een 40 km oost van Tjepoe dat exact op de grens Midden en Oost Java ligt. Kon er in Bodjonegoro geen aangifte worden gedaan?
    Kennelijk was er reden om in Tjepoe te bevallen, een (beter) ziekenhuis?
    Alvast bedankt,
    Albert Hazelzet

    #44384
    albertIGVAlbert Hazelzet
    Participant

    Wie kan een inhoudelijke reactie geven op mijn bericht van 18 juli ’23?

    p.s.
    Tjepoe lijkt tegenwoordig inderdaad “opgeslokt” door de stad Blora. In 1919 volgens kaarten uit de jaren ’10 lijkt Blora nog een “gat”.
    Alvast bedankt,
    Albert Hazelzet

    #44427
    henribikhenribik
    Participant

    In Tjepoe was destijds een gigantische raffinaderij dus daar zal ook wel een goede kliniek zijn geweest.

    Op 24 Jan 1919 wordt Johanna Geertruida Vinju geboren en aangegeven in Blora
    Volgens Reg Alm 1920 burgerlijke stand Pag 64.
    Zij zal de dochter zijn geweest van Cornelis Johannes Vinju & Wiepkje Jeanne Ter Beek.
    C.J. Vinju is dan Opz 1e kl. N.I.S. in Bodjonegoro

    mvg Henri Bik

    • This reply was modified 4 months, 4 weeks ago by henribikhenribik.
    #44429
    albertIGVAlbert Hazelzet
    Participant

    Beste Henri c.s.,
    Bedankt voor je antwoord. Echter, wat jij over het gezin in jouw antwoord schrijft, is mij echter allang bekend.
    Ik ben namelijk op zoek naar de geboorteakte.
    Zoals bekend, wil de vermelding (meer is het niet) op pagina 64 in RA RA 1920 van de geboorte onder Blora namelijk niet zeggen dat de aangifte daar daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dit wordt ten minste elders op de IGV site vermeld.
    Helaas mis ik inhoudelijk antwoord op de eerste alinea’s van mijn post op 18 juli.

    mvg,
    Albert Hazelzet

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.