Update naturalisaties.decalonne.nl

Forum Forums Restricted content Algemeen Update naturalisaties.decalonne.nl

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #3029
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Zojuist heb ik een update doorgevoerd van naturalisaties.decalonne.nl (versie 0.92)

    De database bevat nu:

    15.999 gelijkstellingen/toepasselijk verklaringen (1870-1949) van Tjaart Schillhorn van Veen
    6 nieuwe toegevoegd en diverse verbeteringen in het bestand door hem.
    Het gelijkstellingen/toepasselijk verklaringen-bestand is in principe compleet.

    14.016 naturalisaties (1850-1984) van mijzelf.
    2.009 nieuwe naturalisaties toegevoegd door mij.
    Het naturalisaties-deel wordt aangevuld tot ik door alle wetsvoorstellen heen ben (op dit moment meer dan 1.200 wetsvoorstellen verwerkt).

    In totaal nu 30.015 gelijkstellingen, toepasselijk verklaringen en naturalisaties, van 1850 tot 1984.

    In oktober werd de database bezocht door 1.158 unieke bezoekers, die gemiddeld 6,31 pagina’s bekeken. Het gemiddelde bezoek duurde 3:38.

    Opmerkingen en verbeteringen zijn altijd welkom.

    #3349
    Anonymous
    Guest

    Hallo Dennis,

    Ik vraag me of er meer bekend is over die geen die de naturalisatie aanvroeg. Zijn er bv papieren die aangaven welke nationaliteit (als al überhaupt) de aanvrager had op het moment dat deze de aanvraag deed?
    Ook ben ik benieuwd wat je als aanvrager in zo’n aanvraag moest neerzetten. Wellicht dat u dit weet..

    M.v.g.
    hj

    #4139
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Vandaag de laatste grote update doorgevoerd in de database.
    Met name het naturalisatie-deel is uitgebreid sinds de laatste update: met zo’n 4.000 personen.
    Er zal hier en daar wel een wetsvoorstel doorheen geglipt zijn, maar dat zal minimaal zijn. Als iemand er 1 tegenkomt die mist in de database: geef het door!

    De database bevat nu:
    – Gelijkstellingen en toepasselijkverklaringen (1870 t/m 1949): 16.023 personen, 3.440 familienamen. Door Tjaart Schillhorn van Veen.
    – Naturalisaties (1850-1984): 20.997 personen, 7.679 familienamen, 1.800 wetsvoorstellen. Door Dennis de Calonne.

    @hj: Sorry, dat weet ik niet precies. Ik ga er, zodra ik weer tijd heb, eens achter proberen te komen.

    #4140

    Dank Dennis.

    Nog even ter verduidelijking, de gelijkstellings lijst is in alphabetische volgorde. De lijsten in de Staatsblad niet.
    Vaak wordt de gehele familie gelijkgesteld en de namen worden dan per familie in het Staatsblad aangegeven. Omdat de woonplaats ook is vermeld, kan men een idee krijgen van de namen van een vader (vaak als eerste vermeld), de kinderen en, de moeder (vaak als laatse vermeld en onder haar meisjes naam).

    Tjaart

    #4191
    DennisWeb master
    Participant

    Dennis en Tjaard,

    Goed werk! Dank!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.