Van Blommestein

Forum Forums Restricted content Van Blommestein

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #38737
    EgbertEgbert
    Participant

    Vanwege een onderzoek naar de Indische familie Van Braam ben ik op zoek naar nazaten van de familie Van Blommestein uit Nederlands Indië, in het bijzonder nazaten van de drie broers: Willem van Blommestein (1781-1840), Hermanus van Blommestein (1791-1864) en Diederik Cornelis van Blommestein (1787-1823).

    Willem van Blommestein was tot twee maal toe getrouwd met een Van Braam (Aletta Cornelia van Braam 1784-1811 en Johanna Cornelia Antoinetta van Braam 1787-1825; hij is hierna nog een derde keer getrouwd) en Hermanus was ook getrouwd met een Van Braam (Catharina Johanna van Braam 1795-1878). Maar ook de kinderen van hun broer Diederik Cornelis van Blommestein (1787-1823) stonden in contact met Van Bramen, bijvoorbeeld in Bojolali (Soerakarta).

    In de negentiende en twintigste eeuw woonden er verschillende Van Blommesteinen in Nederlands Indië. Ik zou graag meer over de Van Blommestein familiegeschiedenis horen, en misschien ook wel op deze manier over de Van Braam familiegeschiedenis.

    #39422
    henribikhenribik
    Participant

    In jaargang 55 van Nederland’s Patriciaat van 1969 wordt de genealogie van de familie Van Blommestein behandeld inclusief de vele huwelijken met telgen uit de familie Van Braam. Met vriendelijke groeten, Henri Bik.

    #39446
    EgbertEgbert
    Participant

    Beste Henrik Bik, Veel dank voor uw reactie. Het is inderdaad heel mooi dat deze familierelaties al zo goed beschreven zijn! Ik ben daarnaast ook op zoek naar meer persoonlijke familieverhalen. Wie weet dat die nog ergens bestaan. Met vriendelijke groet, Egbert Fortuin

    #39448
    henribikhenribik
    Participant

    Over de familie van Blommestein is regelmatig geschreven. Zoeken op “van Blommestein” in Delpher levert 12.000 hits op. En op “van Braam” 27.000 hits. In de publikaties van de IGV wordt Blommestein 147 keer vermeld en Braam, 270 keer. In de Nederlandse Leeuw staan 53 vermeldingen Blommestein en 618 vermeldingen Braam. In de Regerings Almanak voor Nederlands Indië 1815-1900 wordt Blommestein 980 maal en Braam 1323 maal vermeld. U kunt dus vooruit..

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.