Van Blommestein

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #38736
    EgbertEgbert
    Participant

    Vanwege een onderzoek naar de Indische familie Van Braam ben ik op zoek naar nazaten van de familie Van Blommestein uit Nederlands Indië, in het bijzonder nazaten van de drie broers: Willem van Blommestein (1781-1840), Hermanus van Blommestein (1791-1864) en Diederik Cornelis van Blommestein (1787-1823).

    Willem van Blommestein was tot twee maal toe getrouwd met een Van Braam (Aletta Cornelia van Braam 1784-1811 en Johanna Cornelia Antoinetta van Braam 1787-1825; hij is hierna nog een derde keer getrouwd) en Hermanus was ook getrouwd met een Van Braam (Catharina Johanna van Braam 1795-1878). Maar ook de kinderen van hun broer Diederik Cornelis van Blommestein (1787-1823) stonden in contact met Van Bramen, bijvoorbeeld in Bojolali (Soerakarta).

    In de negentiende en twintigste eeuw woonden er verschillende Van Blommesteinen in Nederlands Indië. Ik zou graag meer over de Van Blommestein familiegeschiedenis horen, en misschien ook wel op deze manier over de Van Braam familiegeschiedenis.

    #38738
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    Ik heb deze Van Blommestein in mijn bestand staan:
    Henriëtte van Blommestein, geboren op 11-06-1918 in Malang, dochter van Johannes Lodewijk Benedictus van Blommestein en Marie Caroline Augustine Mispelblom Beyer.

    #38741
    EgbertEgbert
    Participant

    Bedankt voor de reactie!

    Op internet zie ik dat haar vader, Johannes Lodewijk Benedictus van Blommestein, uit Bojolali kwam, waar ook Van Bramen zaten. Als u nog meer informatie heeft over deze Van Blommesteinen, of bijvoorbeeld foto’s, dan vind ik het uiteraard leuk om te horen. Kan uiteraard ook via email.

    #38742
    apintveldAdriaan Intveld
    Participant

    Ik heb verder niet zoveel informatie over Van Blommestein, hoor. En wat allemaal op internet staat hoeft natuurlijk niet allemaal te kloppen. Maar goed, als je je e-mailadres doorgeeft kan ik nog eens kijken.

    #38744
    EgbertEgbert
    Participant

    Mijn email is: egbertfortuin@hotmail.com.
    Hartelijke groet,
    Egbert Fortuin

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.