Van Langen

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #9697
    AntecedentiaAntecedentia
    Participant

    Anna Elize van Langen werd in 1854 in Semarang geboren. Na een eerste huwelijk met Fredrik Theodorus Schlette (ovl. 1886), een tweede huwelijk met Paulus Johannes Zaalberg (gesch. 1892) en een periode in Den Haag, ging zij op 6 januari 1898 terug naar Semarang. Ten tijde van het huwelijk van haar dochter (1929) was zij reeds overleden. Ik zoek haar overlijdensdatum, die ik in Nederland niet kan vinden. Ook kan ik niets in de database van roosjeroos.nl vinden.
    Heeft iemand enig idee hoe dit overlijden te vinden?

    #9705
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Als uit een van haar drie huwelijken kinderen zijn geboren die na de souvereiniteitsoverdracht vanuit Indie naar Nederland zijn gekomen, zou het mogelijk kunnen zijn dat op hun paspoortaanvraag de overlijdensdatum van hun moeder is vermeld.
    De paspoortaanvragen (berustend bij het CBG) zijn niet openbaar toegankelijk, doch men kan er wel informatie uit opvragen.
    Het is een “wild guess”, maar zoals het gezegde luidt: Nee heb je en ja kun je krijgen.

    #9706
    AntecedentiaAntecedentia
    Participant

    Beste Leo, dank voor je reactie. Helaas, uit de twee huwelijken zijn drie kinderen geboren waarvan een als een jong kind overleden is. De twee andere kinderen zijn wel volwassen geworden en gehuwd maar haar dochter huwde al in 1929 in Nederland en haar zoon vertrok naar de Verenigde Staten. Dus geen kinderen die na de soevereiniteitsoverdracht nog naar Nederland zijn gekomen.

    #9707
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Als haar dochter in 1929 in Nederland is getrouwd, zijn er misschien huwelijksbijlagen bewaard gebleven waarbij zich mogelijk een afschrift van de overlijdensakte van haar moeder bevindt

    #9708
    AntecedentiaAntecedentia
    Participant

    Sorry… ik heb me versproken, eerder deze ochtend. In 1929 overlijdt haar dochter in Nederland. Het huwelijk van haar dochter vond plaats in Batavia in 1900. Het huwelijk van de zoon ook in Batavia, in 1913. Zijn er huwelijkse bijlagen voor die huwelijksakten in Nederlands Indië? Ik heb hun huwelijksgegevens gevonden in de database van RoosjeRoos.

    #9709
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Helaas, ik heb in de ruim 20 jaar dat ik BS-akten uit Indie bekijk, nog nooit huwelijksbijlagen gevonden.
    Wat waren trouwens de namen van de dochter en de zoon en wanneer trouwden ze in Batavia?, want misschien staat er een aanknopingspunt in die akten.

    #9710
    leojanssenLeo Janssen
    Participant
    #9711
    AntecedentiaAntecedentia
    Participant

    Nou, wat bijzonder… ik heb zelf natuurlijk ook al gezocht in Delpher, maar ben dit overlijden niet eerder tegengekomen!
    Dat moet haar wel zijn. Dank voor de hulp.

    #9712
    AntecedentiaAntecedentia
    Participant

    Beste Leo, ik denk dat mijn vorige bericht niet doorgekomen is. Vandaar nog een keer: dat moet haar wel zijn! Heel bijzonder, want ik heb natuurlijk ook Delpher geraadpleegd om haar overlijden terug te vinden. Om één of andere reden moet deze vermelding er bij mij doorgeslipt zijn. Als zij in 1924 in Lawang overleden is, is er dan ook nog een overlijdensakte online te vinden?

    #9719
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Akten van de Burgerlijke Stand van Nederlands-Indie staan helaas nergens online. De BS-akten die door de LDS (Mormonen) verfilmd zijn, en gedeeltelijk al gedigitaliseerd zijn, zijn wel te raadplegen, doch uitsluitens in een van de Centra voor Familiegeschiedenis van dit kerkgenootschap.
    Ik heb even in hun index gekeken, doch van Lawang is helaas niets verfilmd. Dit wil overigens niet zeggen dat ze er niet meer zouden zijn, maar slechts dat ze niet verfilmd zijn.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.