Van Nerum de Kreek

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Van Nerum de Kreek

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #9585
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Hallo allen,

    Is er iemand die de Bronnenpublicatie 11, Begraafplaats Peneleh te Soerabaja II, de vakken E en F van Ir. J.A. van Huizen, in de kast heeft staan? Op pagina 50 zou daar iets staan over Van Nerum de Kreek. Ik ben daar zeer benieuwd naar. Hoop dat iemand mij kan melden wat dat is.

    Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
    Nanny Verheijen
    (doet onderzoek naar de Indische families Flohr & Van Gumster)

    #9587
    leojanssenLeo Janssen
    Participant

    Nanny,

    Graf B 272. [onder andere] Hier rusten / Sara Geertruida Bloemhard / geb. van Nerum de Kreek / geb. Bergen op Zoom 10 April 1829 / overl. Soerabaja 3 Oct. 1862 / en / Elseline Quirine Bloemhard / geb. 19 maart 1859 / overl. 16 juni 1909 / R.I.P.

    #9589
    nverheijenNanny Verheijen
    Participant

    Beste Leo,

    dank je hartelijk voor deze informatie. Ik ben er blij mee. Het betreft de grafsteen van een rechtstreekse voorouder van onze kinderen. Het verrast me dat zij zich van Nerum de Kreek noemt. Haar vader, Arie de Kreek, kostschoolhouder, adverteerde veel om leerlingen voor zijn instituut in Bergen op Zoom te werven. Vanaf 1852 doet hij dat onder de naam Van Nerum de Kreek. Van Nerum is de achternaam van zijn moeder. De meeste van zijn kinderen blijven De Kreek heten. Bijzonder dat de dochter in N.I. ook de naam Van Nerum toevoegt.

    Nogmaals dank voor het nakijken.

    Met vriendelijke groet,
    Nanny

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.