Vermeldingen Rijksalmanak en adreslijsten

Forum Forums Restricted content Algemeen Vermeldingen Rijksalmanak en adreslijsten

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #37246
    VisserhomeVisserhome
    Participant

    Ik zoek een persoon van de mannelijke kunne die inde Rijksalmanak van 1868 vermeld wordt als geboren in 1867. Hierbij wordt alleen zijn moeder genoemd!
    Uit de gevonden slecht leesbare geboorteakte blijkt er inderdaad alleen een moeder vermeld.

    Nu zou ik verwachten dat hij vermeld zou worden in de adressenlijst uit medio 1883 (16 jarige leeftijd), echter hij wordt pas vermeld in 1892 25 jaar oud.

    Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, leger/marine of naar het buitenland om opleiding te volgen

    De persoon is later van Commies opgeklommen tot algemene ontvanger der 2e klasse.

    #37254
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Ik dacht dat 18-jarigen en iets ouderen die thuis woonden niet snel op de naamlijsten werden gezet.
    Verliet men het ouderlijk huis en gaf men dit door aan het gouvernement, dan werd het nieuwe adres genoteerd en
    zo kwam men wel op de naamlijsten.
    Dat begreep ik dus.

    #42226
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Vermoedelijk werd deze persoon geboren in 1867 pas erkend in 1892 mogelijk omdat hij in het huwelijk wilde gaan treden (?).

    Groet,
    Rob

    • This reply was modified 2 years, 8 months ago by robdumasRob Dumas.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.