voetstappen

Forum Forums Restricted content voetstappen

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #43407
    visbeenvisbeen
    Participant

    Al enkele jaren was ik op zoek naar mijn voorouders. De laatste weken heb ik echte stappen kunnen maken en komen puzzelstukjes op zijn plek.
    Eigenlijk heb ik mijn stamboom wel compleet maar……wat is in dat mooi Indonesië gebeurd?
    Welke voetstappen hebben mijn voorouders gezet. Zou er een een weg te vinden zijn om de stappen van mijn overgrootvader en opa te vinden?
    Mijn overgrootvader is 1889 naar Indonesië vertrokken in 1903 is hij uit het leger gestapt in Semarang, en daar gebleven. Daar is hij met een inlandse vrouw ik neem aan een gezin gaan stichten, hij kreeg 4 kinderen waaronder mijn opa. Toen mijn opa 6 jaar was is hij overleden in 1922 in Semarang. Wat heeft mijn overgrootvader verder gedaan tussen 1903 en 1922? Hoe mijn opa verder opgegroeid is en waar is mij onbekend. Ik heb wel een stamboek kunnen vinden waarin staat dat mijn opa is ingelijfd als soldaat. Ik neem aan dat hij ook in zijn jeugd dus nooit geheel van de radar van de Nederlandse staat is verdwenen. Hoe wat en waar zou ik kunnen vinden wie mijn opa heeft opgevoed en waar en met wie? In Oktober vertrek ik met mijn vader naar Semarang, het lijkt me zo mooi om stukje uit het leven van zijn opa te vinden.

    #43411
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Dingeman Visbeen ging na zijn broer ook naar Indië en overleed daar in 1943 (zie roosjeroos.nl)
    Nam hij je opa onder zijn hoede ?
    https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief/2.10.50/invnr/265/file/NL-HaNA_2.10.50_265_0106

    #43413
    visbeenvisbeen
    Participant

    Ik heb niet het idee dat Dingeman Visbeen mijn opa onder zijn hoede nam. Opa had ook 2 zussen waarvan ik wel het vermoeden heb dat die door Dingeman zijn opgevoed. Mijn Opa had ook nog een broer en samen zijn ze volgens mij wel ergens in de omgeving van semarang opgevoed maar door wie en onder welke omstandigheden is voor mij een groot vraagteken.

    #43582
    henribikhenribik
    Participant

    Als u de volledige naam van uw grootvader en overgrootvader hier vermeldt en hun geboortedata+plaats kan iemand u mischien helpen.

    • This reply was modified 1 year, 10 months ago by henribikhenribik.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.