(voor)ouders van Bertrand Albert Jansen en Francina Anna Suzanna de Klerk

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… (voor)ouders van Bertrand Albert Jansen en Francina Anna Suzanna de Klerk

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #37207
    t.e..ybemaT.E. Ybema
    Participant

    Hallo,

    Mijn naam is Tjeert Ybema, ik ben op zoek naar informatie over de voorouders van mijn familie. Het gaat om Bertrand Albert Jansen geboren 15-6-1886 op Banda en 18-10-1905 voor de kerk getrouwd op Banda. In 1917 was h9j Mandoer bij de KPM en woonde op Banda Neira. Het gezin is later verhuisd naar Ambon waar zij op 26-11-1930 gelijkgesteld zijn aan Europeanen (toepasselijkverklaring), hij is 14-6-1942 overleden op Ambon. Zijn vrouw is Francina Anna Suzanna de Klerk zij is geboren 22-7-1883 op Banda en heeft op 23-5-1904 belijdenis voor de kerk op Banda gedaan, zij is 14-4-1966 overleden op Ambon. Ik wil van beiden graag weten wie hun (voor)ouders zijn en waar de naam Jansen en de Klerk vandaan komt. Ook zou ik van Bertrand Albert Jansen willen weten wie zijn directe broers en zussen zijn. (van Francina Anna Suzanna de Klerk weet ik dat). Wie kan mij helpen met informatie? Alle info is welkom. Als er vragen zijn stel ze gerust.
    Iedereen alvast bedankt voor de moeite.

    Vriendelijke groet,
    Tjeert

    #37218
    robdumasRob Dumas
    Participant

    Hallo Tjeert, ik denk dat voor jouw genealogisch onderzoek van grote waarde zal zijn de publicatie van IGV lid Maarten Etmans getiteld
    De bevolking van Banda”
    van 1818 tot 1920
    Europeanen en Inlandse Christenen, uit registers van Kerk en Burgerlijke Stand en andere bronnen, gerangschikt in familieverband,
    met veel vermeldingen van buiten Banda wonende ouders en nazaten,
    en van vorige en volgende woonplaatsen
    (verdere informatie)
    2 delen, garenloos gebrocheerd gebonden (samen 700 bladzijden A4), 12.000 personen + 2000 namen van getuigen

    Deze publicatie kun je als je CBG lid bent gewoonlijk reserveren via de website van het CBG (rubriek bibliotheek), maar vanwege Corona kunnen stukken van het CBG die je wil inzien momenteel niet ingezien worden in de leeszaal van het Nationaal Archief te Den Haag. Je zult moeten wachten tot nader bericht op de website van het CBG dat stukken van het CBG weer ingezien kunnen worden in de leeszaal van het Nationaal Archief. Zie https://cbg.nl/actueel/corona/

    Apropos deze publicatie is ook te koop, zie de website http://www.roosjeroos.nl

    Met vriendelijke groet,
    Rob Dumas

    #37219
    t.e..ybemaT.E. Ybema
    Participant

    Hallo Rob,

    Bedankt voor jouw mailtje. De boeken De bevolking van Banda deel 1 en deel 2 heb ik in mijn bezit en hier kan ik alleen maar in vinden dat Bertrand Albert Jansen Mandoer was bij de KPM. Francina Anna Suzanna de Klerk wordt helemaal niet genoemd in de bevolking van Banda. De gelijkstelling aan Europeanen staat op het internet. Ik kom eigenlijk niet verder met mijn zoektocht, ik weet niet waar ik moet zoeken.
    Ik ben ook in het bezit van de IGV Bronnen en IGV Publicaties op usb stick (deze moet ik nog lezen), deze heb ik direct maar aangeschaft bij het lid worden van IGV. Ik hou mij van harte aanbevolen voor verdere informatie en tips voor bronvermeldingen waar ik kan zoeken.
    Alvast bedankt voor de moeite

    Met vriendelijke groet,
    Tjeert Ybema

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.