(voor)ouders van Bertrand Albert Jansen en Francina Anna Suzanna de Klerk

Forum Forums Restricted content (voor)ouders van Bertrand Albert Jansen en Francina Anna Suzanna de Klerk

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #37203
    t.e..ybemaT.E. Ybema
    Participant

    Hallo,

    Mijn naam is Tjeert Ybema, ik ben op zoek naar informatie over de voorouders van mijn familie.
    Het gaat om Bertrand Albert Jansen geboren 15-6-1886 op Banda en 18-10-1905 voor de kerk getrouwd op Banda in 1917 was hij Mandoer bij de KPM en woonde hij op Banda Neira. Het gezin is later verhuisd naar Ambon waar zij 26-11-1930 gelijkgesteld zijn aan Europeanen (toepasselijkverklaring), hij is 14-6-1942 overleden op Ambon. Zijn vrouw is Francina Anna Suzanna de Klerk zij is geboren 22-7-1883 op Banda en heeft op 23-05-1904 belijdenis voor de kerk op Banda gedaan, zij 14-4-1966 overleden op Ambon. Ik wil van beiden graag weten wie hun (voor)ouders zijn en waar de naam Jansen en de Klerk wegkomt. Ook zou ik van Bertrand Albert Jansen willen weten wie zijn directe broers en zussen zijn. (van Francina Anna Suzanna de Klerk weet ik dat). Wie kan mij helpen met informatie? Alle info is welkom. Als er vragen zijn stel ze gerust. Iedereen alvast bedankt voor de moeite.
    Vriendelijke groet,
    Tjeert

    #39691
    henribikhenribik
    Participant

    Uit het feit dat de Regerings Almanak voor Nederlands Indië (RA) in de jaren 1886, 1887 en 1888 geen burger Jansen op Banda vermeldt concludeer ik dat de vader van Bertrand Albert Jansen een militair was. Militairen werden niet vermeld in de RA.

    Als er destijds in 1905 een trouwakte is opgemaakt zouden daarin de ouders vermeld kunnen staan. Echter niet alle kerkregisters vermelden de ouders van het bruidspaar.

    Met vriendelijke groeten, Henri Bik

    #39708
    t.e..ybemaT.E. Ybema
    Participant

    Hartelijk dank voor deze info over de voorouder(s) van Bertrand Albert Jansen. Ik had gehoopt op wat meer concrete informatie. Heb jij misschien ook enige info over de voorouder(s) van Francina Anna Suzanna de Klerk (zij is het 4e kind van het gezin er zijn 6? kinderen). Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten, Tjeert Ybema

    #39715
    henribikhenribik
    Participant

    Helaas beschik ik niet over concrete informatie over de ouders van Francina Anna Suzanna de Klerk. Maar voor haar geldt hetzelfde als voor haar man: Uit het feit dat de Regerings Almanak voor Nederlandsch Indië (RA) in de jaren 1883, 1884 en 1885 geen burger de Klerk op Banda vermeldt concludeer ik dat haar vader een militair was.

    Met vriendelijke groeten, Henri Bik

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.