W.Booy

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #3546
    Anonymous
    Guest

    Ik ben op zoek naar gegevens over W.Booy. In een tijdschriftartikel (tijdschrift en datum onbekend) vraagt hij, W.Booy, zich af hoe het met Soerabaja, zijn geboortestad is. Hij was zeer geinteresseerd in de Marinewerf. In 1946 keerde hij terug in Nederland. Hij woonden vanaf dat jaar in Hoogvliet-Rotterdam. Ik onderzoek de eventuele verwantschap tussen de verschillende geslachten Booij(y)(i). Tevens geef ik een familieblad uit, “De Booij Bode’.Ik ben dus ook op zoek naar verhalen, artikelen van, over en door leden van de verschillede geslachten Booij. Wie weet meer van deze W.Booy?

    #3547
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Weet je zeker dat W. Booij in Soerabaya was geboren ?

    Wilhelmus Christiaan Booij en zijn vrouw Hillegonda de Leeuw waren in Indië in 1942,
    http://www.gahetna.nl/collectie/index/nt00425/e7a59078-148f-102f-a8e2-0050569c51dd/view/NT00425_Japanseinterneringskaarten/sort_column/prs_achternaam/sort_type/asc/q/zoekterm/booy/q/comments/1
    http://www.pondes.nl/detail/i_d.php?inum=850178770

    Hillegonda de LEEUW, geboren circa 1908 te Steenwijk.
    Gehuwd op 30-10-1935 te Rotterdam met Wilhelmus Christiaan BOOIJ, geboren circa 1908 te Rotterdam. Huwelijk met de handschoen, bruidegom wonende te Soerabaja (Nederlandsch Indié), zoon van Jan Annes BOOIJ en Christina Catharina SMIT.

    http://www.van-der-vegt.nl/genealogie/67/67-frm3.htm

    #3550
    Anonymous
    Guest

    Ik weet niet zeker of het zijn geboortestad is, maar zo staat het wel in zijn artikel: Soerabaja mijn geboortestad. Dat zeg je volgens mij alleen als je er geboren bent. Vandaar dat ik hoop dat iemand weet of er geboortegegevens zijn te vinden in het huidige Indonesie.

    #3554
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Ik vond een Willem Booy, geb. 19 nov. 1918 te Soerabaia/Surabaya (RegeringsAlmanak 1920, p. 104).
    Zoals gebruikelijk, daar geen ouders vermeld.
    Ik kon geen bijbehorend familiebericht vinden op delpher.nl, voor meer informatie over de ouders.
    Mogelijk hebben anderen nog wat meer aanknopingspunten.

    #3556
    dmdecalonneDennis de Calonne
    Participant

    Verloofd april/mei 1935: W. Booy en G. de Leeuw, Soerabaja/Rotterdam (zie hier)

    In de Adresboeken vond ik rond 1918 geen Booy wonend in of nabij Surabaya (vader militair?). Daar wel een G.J. de Booy (1918, p. A118) te Surabaya bijvoorbeeld. Misschien leidt verder speuren in de almanakken/adresboeken nog tot iets.

    In het telefoonboek van Soerabaja van 1937 (p. 48) wel een ing. W.C. Booy, werkzaam bij Lindevetes-Stokvis, Electro Technische Afd.

    Ene E.J. Veldhoen-Booy (v), geb. 24 juni 1910 is te vinden op de passagierslijsten van ms “Tegelberg II”, aankomst 17 juni 1946 te Amsterdam. Geen andere Booy op die reis.

    #3573
    Anonymous
    Guest

    Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik ga verder zoeken.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.