Was Christiaan Johannes Iken getrouwd met Louise van Rekum?

Forum Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Was Christiaan Johannes Iken getrouwd met Louise van Rekum?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #4617
    Anonymous
    Guest

    Ik heb een weduwe, Louise Iken-van Rekum, gehuwd geweest met Iken, maar zonder verdere gegevens. Zij is geboren en woonde in Bandoeng. Bij de “vrijgezelle” mannen in mijn database komen Christiaan Johannes (7-2-1913 / 31-3-1943) en Gerbrand (26-11-1917 / 6-3-1942) of Daniel ( 1920-1943) in aanmerking. Vanwege de woonplaats Bandoeng is Christiaan het meest waarschijnlijk. Op de japanse interneringskaart staat als adres Bouganvillelaan 24 genoemd.
    Wie kan mij aan de bewoners helpen? De persoonskaart van Louise is nog niet openbaar en advertenties zijn er ook niet.

    #4621
    Anonymous
    Guest

    Louise is overleden.
    overledene:
    [van] Rekum, Louise
    geboortedatum:
    08-06-1920
    datum overlijden:
    12-09-1983
    datum begrafenis:
    16-09-1983
    leeftijd:
    63
    begraafplaats:
    De Nieuwe Ooster
    grafnummer:
    Alg-71-A-107
    jaar van overdracht:
    2005
    Begraafplaatsen: NL-SAA-1478903

    Je kunt bij stadsarchief Amsterdam een verzoek indienen om haar archiefkaart (=persoonskaart) openbaar te maken. Dat duurt ongeveer 1-2 weken. Zijn geen kosten aan verbonden.
    .Is een archiefkaart niet leverbaar en kunt u aantonen door middel van een schriftelijk bewijs dat de kaarthouder is overleden, dan kunt u in het Informatiecentrum van het Stadsarchief de scan van de kaart aanschaffen.
    info@stadsarchief.amsterdam.nl

    mvg-Ben

    #4622
    Anonymous
    Guest

    Zij was gehuwd met Johannes Iken geboren 16-03-1915 te Bandoeng. Zie zijn persoonskaart bij stadsarchief Amsterdam
    https://archief.amsterdam/indexen/archiefkaarten_1939-1994/zoek/query.nl.pl?i1=1&a1=Iken&x=1&z=a#A01232_0378_0055

    mvg-Ben

    #4623
    Anonymous
    Guest

    Sorry, het is een antwoord in afleveringen geworden.
    Blijkens de informatie van de archiefkaart zou zij geboren zijn 08-06-1920 in Kampen en is het huwelijk gesloten 03-09-1949 in Amsterdam

    #4629
    Anonymous
    Guest

    hartelijk dank! Ik heb uiteraard het amsterdams archief doorgespit. Maar dan loop je tegen de privacy regels aan.
    Hoe komt u aan de overlijdensdatum? Via Delpher misschien? 170 treffers Iken in NOI, maar niets in combinatie met Louise. Op naar Amsterdam.
    to tschrijfs, Corma van der Mark.

    #4630
    Anonymous
    Guest

    Haar overlijdensdatum komt van de info uit index begraafplaatsen op de site van stadsarchief Amsterdam.
    https://archief.amsterdam/indexen/begraafplaatsen_1660-2010/zoek/query.nl.pl?i1=1&a1=Rekum&x=2&z=a

    Als je de gegevens van de begraafplaats (zie boven) meestuurt met een aanvraag voor haar persoonskaart dan maakt men die openbaar.

    De persoonskaart van Johannes Iken is wel openbaar (1915). Van hem heb ik geen overlijden gevonden maar ook niet naar gezocht.

    mvg-Ben

    #4631
    Anonymous
    Guest

    Op de site van CBG staat een overlijdensadvertentie betreffende de vader van Louise:
    Lowijs van Rekum (J.W.E. van Rekum) gedateerd 25-09-1966

    mvg-Ben

    #4632
    Anonymous
    Guest

    J.W.E. van Rekum was de zuster van Louise: Josina Wilhelmina Elisabeth van Rekum geboren in Malang 30-08-1914. O ja, vergeet bij stadsarchief Amsterdam ook niet om openbaarmaking van de gezinskaart van Louise te vragen.

    mvg-Ben

    #4706
    robdumasRob Dumas
    Participant

    De moeder van Louise van Rekum, geb. Kampen 8 juni 1920, was Berghuijs, Josina Akkelina Elisabeth, volgens de scan van inschrijving in bevolkingsregister ‘s-Gravenhage 1913-1939 gevonden op http://beta.wiewaswie.nl

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.