WiewasWie is vernieuwd

Forum Forums Restricted content Algemeen WiewasWie is vernieuwd

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #4569
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    WieWasWie :    Er is gekozen om de bètaversie en de oude website een aantal weken naast elkaar te laten draaien, zodat gebruiken kunnen wennen aan de nieuwe opzet. Het vernieuwde WieWasWie maakt het zoeken door ruim de 46 miljoen akten eenvoudiger. Zo worden de details van een persoonsakte nu getoond in hetzelfde scherm als de zoekresultaten, het is dus niet meer nodig hiervoor een nieuwe pagina te openen om de inhoud van een akte te bekijken. Bovendien kunnen meerdere akten tegelijk onder elkaar worden geopend, wat het vergelijken eenvoudiger maakt. Verder is het nieuwe WieWasWie geschikt gemaakt voor gebruik met smartphones en tablets. Zo kan iedereen waar en wanneer die wil aan zijn stamboom werken.
    De nieuwe website is te vinden op  http://beta.wiewaswie.nl

    #4578
    ewvanhuttenMiel van Hutten
    Participant

    Niet echt een verbetering. De links naar het CBG werken niet en naar het NA veelal een mededeling dat info niet beschikbaar is wegens scan-werkzaamheden. Enfin, het is dan ook nog maar een beta-versie. Wellicht biedt de toekomst ruimte voor verbetering. Neem een voorbeeld aan deze site: http://collectie-delft.nl/nadere-toegangen/, heeft een prachtige user interface en biedt direct toegang tot gescande documenten.
    Met vriendelijke groet,
    Miel

    #4579
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Miel, misschien moet je ook een account hebben bij het CBG en ingelogd zijn. Wel betalen per jaar.
    In dit nieuwe zoekscherm krijg ik de scan van een acte in beeld, maar erg vaag.
    Je moet er op klikken en dan opent de scan zich wel scherp in een apart venster.

    #4587
    ewvanhuttenMiel van Hutten
    Participant

    Hi!,
    Ik heb het nogmaals geprobeerd door op “Bekijk link” te klikken, maar die reageert niet. Als die zou werken dan kan ik pas vermoedelijk bij het CBG inloggen, waar ik inderdaad een account heb. Maar zover kom ik niet eens. Het kan zijn dat het aan de gebruikte browser ligt en als fervent Apple adept gaat dat standaard via Safari. En die wil wel eens eigenaardig reageren. Maar ook met Firefox heb ik het geprobeerd en via die browser blijkt het niet te werken. Jammer.
    Groet,
    Miel

    #4588
    hverbaarschottH.J. Verbaarschott
    Participant

    Ik heb gekeken, Miel.
    Een link naar een CBG-pagina werkt niet.
    Misschien komt dat later nog ?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.