Willem de Koning

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #4511
    Anonymous
    Guest

    Ik zoek informatie over Willem de Koning, geb. 14 december 1918 te …?
    Zoon van Andries de Koning.

    Deze Willem de Koning huwde op 25 sept. 1943 met Florence M. Hennerley, in Cheshire, Engeland.
    Op het huwelijkscertificaat staat dat hij kwartiermeester is bij de Nederlandse koopvaardij en dat zijn vader, overleden, inspecteur van stoomketels was.
    Een Willem de Koning staat ook op de bemanningslijst van het HAL schip de Blommersdijk, dat op 22 sept. 1943 vertrok van Liverpool naar New York. Zijn naam is doorgehaald en hij stond op de lijst als matroos.

    In Nederland is geen Willem de Koning met deze geboortedatum of een vader Andries te vinden, zodat het mogelijk een Indische familie de Koning betreft.

    #4513
    Anonymous
    Guest

    Ik kom in de mij beschikbare bronnen geen geboorte tegen in Ned Indie van een Willem de Koning. Ik vraag me wel af of de voornamen die in deze vraag genoemd worden de officiële voornamen zijn of toch roepnamen (en dat maakt het lastiger). Ik neem aan dat de aangegeven geboortedatum correct is en niet een schatting.

    Je zou kunnen proberen inzage te krijgen in het archief van H.A.L.

    Voor andere forumleden: deze vraag loopt in iets andere bewoordingen ook elders http://www.rootschat.com/forum/index.php?topic=760416.0

    mvg-Ben

    #4514
    Anonymous
    Guest

    Ik zag net dat het archief van H.A.L. op personen alleen toegankelijk is na overlijden van de betreffende persoon.

    Een echtpaar de Koning-Bisschop krijgt een zoon rond 17 december 1918

    #4515
    Anonymous
    Guest

    Beste Ben,
    Mijn eerdere antwoord zie ik niet, dus nogmaals in het kort:
    Hartelijk dank voor het nakijken van je bronnen.
    De oproep op de Engelse site werd gezet door iemand waar ik eerder mee correspondeerde.
    Op FamilySearch vind ik een echtpaar De Koning-Bisschop met een zoon Frederick Jacobus, geb. 18 dec. 1918. Lang geen Willem dus.
    Ja, hij zou te vinden moeten zijn in de personeelsklappers van de HAL.

    Groet,

    Lucas.

    #4564
    Anonymous
    Guest

    Willem de Koning is terecht: geboren in Groningen.

    Groet,

    Lucas.

    #4565
    Anonymous
    Guest

    Bedankt voor je respons.

    mvg-Ben

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.